Hallo
Ik kan geen lokale snede maken in een dwarsdoorsnede in een assembly om bijvoorbeeld een sleutel weer te geven.
Ik weet dat we het ongeveer tien jaar geleden gemakkelijk konden doen. Vervolgens was het op sommige versies van SolidWorks (voorbeeld 2017) onmogelijk om een lokale snede te maken in een doorsnedeweergave. Vandaag heb ik de 2020-versie. De ontwikkelaars hebben deze functie hersteld, maar het is onmogelijk om een correcte lokale snede te maken (zie bijlage, dit is het resultaat dat ik graag zou willen hebben)
Hier is hoe ik het doe:
- Ik maak een dwarsdoorsnede
- In het tabblad "Omvang van de snede" selecteer ik de boom zodat deze niet wordt gekapt (regels van de kunst van industrieel ontwerp)
- Op deze dwarsdoorsnede maak ik dan een lokale snede bij de sleutel. En daar zit ik met mijn probleem. De lokale snede wil de boom niet omhakken die ik eerder heb uitgesloten van de weergave in de wereldwijde sectie...
Ik zie niet in hoe ik het moet doen, ik heb de indruk dat er geen oplossingen zijn. Maar het lijkt me zo absurd om het niet te kunnen doen, omdat dit soort sneden op veel opnamen te vinden zijn... Dat is de basis...
Heb je enig idee?
Bedankt.
Vriendelijke groeten.
coupe_locale.jpg