Hoi allemaal
Ik ben weer bezig met mijn analyses van de Solidworks-software om deze al dan niet te implementeren in ons ontwerpbureau.
Stel je voor dat ik platte ketelprofielen moet monteren (bijvoorbeeld: een profiel van 25 mm breed, dikte 5 mm en te definiëren lengte)
Is het in Solidworks mogelijk om de volgende gevallen te doen met behulp van de mechanisch gelaste structuurmodule?
1 : Verbinden van 2 profielen met "rechte" snede
2: Verbinden van 2 profielen met rechte snede, de ene smaller dan de andere
3: Verbinden van 2 profielen met schuin snijden
4 : Verbinding van 2 porofilamenten met schuine snede + verbindingsafschuining Ook is er de mogelijkheid dat er speling is tussen de te monteren profielen. Bedankt!
coyote
9 maart 2015 om 15:47
2
Hallo
Voor mij zijn de vier gevallen met min of meer automatisme te doen.
@+
3 likes
Hallo
Zoals aangegeven door @coyote, is het vrij eenvoudig te doen op SW, maar niet met de gelaste constructiemodule! Meer met bibliotheekfuncties.
2 likes
gt22
9 maart 2015 om 15:55
4
Ik denk dat SW heel goed in staat is om dit soort dingen te doen
Kijk onder andere naar deze tutorial als voorbeeld
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/fonction-bibliotheque-dans-solidworks
@+ ;-)
1 like
coyote
9 maart 2015 om 15:56
5
In foto's met een idee van de ontwerpboom
Edit: alles in gelaste mechanica! Zonder slabbetje is functie niet nodig.
mecano.jpg
3 likes
Bedankt allemaal!
@Coyote, kunt u uw procedure kort toelichten?
coyote
9 maart 2015 om 18:48
7
Hallo
Wat is er onduidelijk over de ontwerpboom?
@+
@coyote, het is niet de snelste oplossing, toch? (Ik doe niet denigrerend, het is een uitwisseling van ideeën;) )
Bij gelaste constructie zijn 1 schets, 1 plan en 2 aanpassingen nodig. Het is ook gemakkelijk om materiaal van het ene lichaam te verwijderen en vervolgens aan het andere toe te voegen! En dit zijn eenvoudige functies waarmee u de lengte van de bouwas kunt beperken. Vind je ook niet?
:)
Bewerken met afbeelding
screenshot1158.jpg
Hallo
@Coyote
Nou, ik ken de Solidworks-software nog niet,
Als ik de boom interpreteer:
- Er zijn 5 mechanisch gelaste elementen gemaakt
- Vervolgens zijn er dankzij een schets 2 plannen gemaakt
- 2 elementen zijn doorgetrokken naar de
- 2 andere elementen zijn uit het plan gesneden
- Er is een afschuining toegevoegd
Klopt dit?
Ik denk erover om ook naar de bibliotheekfuncties te gaan, zoals u al zei, om deze taken voor toekomstige gebruikers gemakkelijker te maken.
@Benoit.LF,
Bedankt voor het onderdeel, maar ik heb op dit moment nog geen Solidworks. . . : /
coyote
10 maart 2015 om 08:38
12
Hallo
@Aurélilen: Je hebt de bouwboom perfect begrepen.
@Benoit.LF: Ik heb 10 functies, 2 schetsen en 2 plannen, jij hebt 9 functies en 5 schetsen, dus ik zie niet in wat eenvoudiger is, vooral omdat ik met mijn functies automatisch lassen kan instellen zoals vereist door @Aurélien.
@+