Hallo
Ik ben student en ik werk aan de simulatie van trekproeven op SolidWorks om te anticiperen op het gedrag van nieuwe composietmaterialen. Mijn primaire doel is om dezelfde resultaten te vinden tussen trekproeven die in het laboratorium zijn uitgevoerd en proeven die ik op SolidWorks zal uitvoeren.
Ik voer deze tests uit op een eenvoudige balk:
Helaas vind ik niet dezelfde resultaten als ik door SolidWorks ga. Omdat ik dacht dat dit de gegevens waren die ik voor mijn materiaal invoerde, gebruikte ik er een uit de SolidWorks-bibliotheek.
Na vele tests begrijp ik niet waarom ik niet precies dezelfde spanning-rekcurve kan vinden die in de eigenschappen van het materiaal is opgenomen.
Ik ben bezig met SolidWorks 2017. Ik voer niet-lineaire 2D-simulaties uit. Ik heb al een convergentiestudie gedaan voor de mesh, wat goed zou moeten zijn. Om na simulatie mijn rekcurve te vinden, voer ik simulaties uit voor verschillende krachten waarvoor ik spanning, rek en verplaatsing herstel en deze curves teken ik zelf.
Dit zijn de verschillen die ik kan vinden tussen de curve gegeven in de eigenschappen van de materialen (in oranje) en de stress-rekcurve in blauw na de simulatie.
Weet jij waar deze verschillen in stress en spanning vandaan kunnen komen?
Ik heb ook deze foutmelding voor de grotere krachten:
In mijn geval, heb ik het als mijn model kapot gaat?
In welke situatie moeten we kiezen voor de opties van lange reizen en grote beperkingen?
Hartelijk dank voor uw antwoorden
Aurélie