Krzywa naprężenie-odkształcenie - Niemożność znalezienia tego samego zachowania poprzez wykonanie symulacji

Witam

Jestem studentem i pracuję nad symulacją prób rozciągania na SolidWorks w celu przewidywania zachowania nowych materiałów kompozytowych. Moim głównym celem jest uzyskanie takich samych wyników między próbami rozciągania, które zostały przeprowadzone w laboratorium, a testami, które przeprowadzę na SolidWorks.

Przeprowadzam te testy na prostym drążku:

Niestety nie znajduję tych samych wyników podczas przechodzenia przez SolidWorks. Myśląc, że są to dane, które wprowadzam dla mojego materiału, użyłem jednego z biblioteki SolidWorks.

Po wielu testach nie rozumiem, dlaczego nie mogę znaleźć dokładnie tej samej krzywej naprężenie-odkształcenie, która weszła w charakterystykę materiału.

Pracuję na SolidWorks 2017. Wykonuję nieliniowe symulacje 2D. Wykonałem już badanie zbieżności dla siatki, które powinno być dobre. Aby znaleźć moją krzywą odkształcenia po symulacji, przeprowadzam symulacje dla różnych sił, dla których odzyskuję naprężenie, odkształcenie i przemieszczenie, a następnie sam rysuję te krzywe.

Oto różnice, które mogę znaleźć między krzywą podaną we właściwościach materiałów (na pomarańczowo) a krzywą naprężenie-odkształcenie na niebiesko po symulacji.

Czy wiesz, skąd mogą brać się te różnice w stresie i obciążeniu?

Mam też taki komunikat o błędzie dla większych sił:

Czy w moim przypadku mam go, gdy mój model się zepsuje?

W jakiej sytuacji powinniśmy wybierać opcje długich podróży i dużych ograniczeń?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi

Aurelia

Witam Panno Aurélie

Już po przeczytaniu Twojego tekstu kilka rzeczy przykuwa moją uwagę.

1°) mówisz, że Nowe materiały kompozytowe lub Solidworks nie jest zbyt odpowiednim oprogramowaniem dla kompozytów, zwłaszcza jeśli są to wielowarstwowe kompozyty 2D lub 3D, które można znaleźć w szczególności w lotnictwie.