Hallo, ik ben op zoek naar een snijboog tussen een hellend vlak en de binnenkant van een buis.
Met de Schets Tool - Snijkromme wordt een snijkromme gemaakt (1) maar ook een secundaire kromme (2) die uit het model komt. Het probleem is dat de snijcurve moet dienen als richtcurve voor een afgevlakte materiaalafname en dat er rekening wordt gehouden met de 2 curves, wat een fout genereert.
Weet iemand de reden?
Hallo en welkom;
Ik begreep niet alles, je bedoelt dat de twee curven automatisch worden gemaakt bij gebruik van de "Intersection Curve" schetstool?
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/c_Intersection_Curves.htm
Dit is geen normaal gedrag... (Bovendien mag de geleidingscurve niet in dezelfde schets liggen als die van het doorsnedeprofiel).
Maar toch, wanneer u materiaalverwijdering gebruikt, is het mogelijk om alleen de curve te selecteren waarin u geïnteresseerd bent door de " Selectiemanager ":
« SelectionManager - 2021 - SOLIDWORKS Help »
Wat betreft je screenshot, ik vraag me af of het niet handiger voor je zou zijn om de mechanisch gelaste gereedschappen te gebruiken (zelfs als dat betekent dat je een nieuw buisprofiel moet maken) en vervolgens het gereedschap voor afstellen/uitbreiden.
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/c_Weldments_Trim_and_Extend.htm
Vriendelijke groeten
Hallo Maclane,
In feite probeer ik alleen de curve te creëren die het resultaat is van de kruising van vlak en cilindrisch oppervlak. Het zal daarna voor mij als richtcurve dienen.
Het probleem is dat 2 curven worden gecreëerd door de functie " snijcurve ", wat ik niet begrijp.
Probeer het zelf om het zelf te zien, het is snel.
Nou, ik doe de test (Solidworks 2022 sp5.)
=> Cilinder+hellend vlak
=> Nieuwe schets op het nieuwe hellend vlak
=>Snijcurve + selectie cilindervlak
Resultaat: een enkele kromming creëert.
Opmerking: Hetzelfde volgens de interne of externe zijselectie.
Welke versie van Solidworks gebruik je?
Het werkt goed voor jou. Ik gebruik de 2025 SP0.0.
Ik heb dezelfde manier van werken gereproduceerd als jij en ik krijg nog steeds de snijcurve die uit het model komt...
=> Je hoeft waarschijnlijk niet verder te zoeken... de index is er " SP0.0 "...
De schets die je krijgt, lijkt meer op een silhouetentiteit dan op een kruispunt... Heb je de andere opties in " Sketch Conversion" geprobeerd?
Hoe ziet het eruit met je 2025 sp0.0 als je mijn deel van mijn 2022 sp5 gebruikt?
Item1.SLDPRT (84.2 KB)
Opmerking: De 2025 SP3-versie is uitgebracht op 7 juli... Het zou waarschijnlijk de moeite waard zijn om een update uit te voeren (in de hoop dat het probleem is opgelost )
Hallo
Om maar eens een theorie na te gaan: als je de helling van het vlak verandert, wordt kromme 2 dan breder als het vlak steeds horizontaler wordt, en wordt het rond als het vlak steeds verticaler wordt?
Hallo
Hetzelfde antwoord als @Maclane, lijkt een bug te zijn van de 2025 gecorrigeerd in SP2.
Edit: PS: vermijd SP0 in een productieomgeving
Welnee! Anders, wie gaat de pleister afvegen zodat we versies kunnen hebben die nauwelijks minder buggy zijn in Sp5?
Tegelijkertijd, met het motto " Voor 1 bug opgelost, 2 bugs aangeboden ", is het te vrezen dat we er nooit meer uit zullen komen