Een draadstang buigen

Hallo

Kan iemand mij vertellen hoe ik een draaddraad moet buigen met Solidworks? Bedankt

Phil

Pardon... Een draadstang buigen

Hallo

Kunt u ons alstublieft een zeefdruk van uw behoefte geven?

Kijk naar mijn tutorial als het je kan helpen.

2 likes

Hier is het project

tige.jpg

Via de warptool 

3 likes

Het enige wat je hoeft te doen is naar mijn tutorial uit mijn vorige post te kijken en deze aan te passen aan je behoeften.

Dank u voor uw antwoorden.

Ik zal proberen u het exacte project voor te stellen dat ik wil uitvoeren. Mijn probleem is niet het ontwerp van het onderdeel, maar om de draad in de rondingen te laten verschijnen.

In een van mijn tests verdwijnt de draad met het vervormingsgereedschap en verschijnt alleen op de rechte delen.

Hier is het stuk in zijn huidige staat.

Ik kan de draad op de curve niet laten zien.

cavalier.jpg

Misschien gewoon een uiterlijk toevoegen (je moet "gewoon" degene vinden die SW gebruikt voor de rechte delen)

1 like

Dank u stefbeno voor uw antwoord.

Ik gebruik annotatie / draadweergave, maar het werkt niet voor het gebogen deel.

Als het voor de tekening is, denk ik dat je door het vak "hack" moet gaan: maak een schets op het uitzicht (gerelateerd aan de geometrie die het zal volgen als er wijzigingen zijn).

2 likes

Hallo phillaf33 zei:

Slecht nieuws en suggesties.

SLECHT NIEUWS Het werkte ook niet met de native Thread-functie van SW om twee redenen: de draad kan alleen rechtdoor gaan, en als je de geleidingscurve vervangt door een spline, beschouwt het het niet als een cilinder en dan biedt het je een reis naar het Parthenon.

GOED NIEUWS: De oplossingen die ik zie zijn om een spoel te maken en vervolgens het materiaal dat het net vertegenwoordigt te verwijderen met een hulplijn die je de vorm van je buigkromming geeft. Natuurlijk hoor ik de sirenes al zeggen dat het zwaar is ;-) ;-) ;-) Zeker, maar het kan de enige manier zijn.
Een andere mogelijkheid is om een rechte draad te maken (het werkt) en dan de buigfunctie te gebruiken.

Ik heb het ook niet geprobeerd, maar het kost niets om te proberen, vooral de tweede (het is een variant van de hackbox voorgesteld door @stefbeno hihihi  Wouarf)

We moeten echter kijken naar het beheer van image mapping, dat in de versies van 2019 veel is verbeterd. Behalve dat als je de V.2019 niet hebt, je weer bij af begint zonder de bonus te ontvangen.

Vriendelijke groeten

PS: Het beste is misschien om het eenvoudiger te maken, je maakt een draad (of een draadweergave op de delen die alleen nuttig zijn voor de moeren en in je MEP markeer je een grote LET OP Draadstang materiaal van Ø 8. En u vertrouwt erop dat de demerdologen van de werkplaats het onderdeel voor u maken zoals u dat wilt.

tige_filetee_cintree_2019-11-18_13_23_11-window.jpg
2 likes

Goedenavond

AfDB Nieuws

Dit werkt niet met de buigfunctie omdat de berekening na enkele uren niet is voltooid.

De reden is simpel: over het algemeen werkt solidworks niet zoals stempel- of topologie-optimalisatiesoftware die rekening houdt met  de vervorming van het materiaal. Solidworks accepteert geen materiaalinterpenetratie, dit is terug te zien in vele functies.
Dit is ook de reden waarom de functie met een scan op een spoel ook niet werkt omdat de buighoek te groot is.

In uw geval is er echter een zeer sterke vervorming van de draden in de plooigebieden van meer dan 90°: wat leidt tot een zeer sterke vervorming, of zelfs een verslechtering van de draden in het vouwgebied, die SW uiteraard niet weet te beheren.

De beste oplossing blijft dus een mix van wat door @stefbeno is voorgesteld, door rechtstreeks in het MEP te sleutelen en notaties op het materiaal te gebruiken die aangeven dat het hele onderdeel volledig met een draadstang is gemaakt.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo.

Dank u allen voor uw antwoorden.

Ik was op zoek naar een eenvoudige en gemakkelijke oplossing. Ik zie dat het probleem ingewikkelder is. Daarom zullen we de eenvoudigste oplossing hanteren: "met behulp van annotaties op het materiaal die aangeven dat het hele onderdeel volledig met een draadstang is gemaakt. "

Dank u allen

Phil

2 likes

Hallo

Je kunt misschien twee aparte lichamen in je 3D maken, een met de diameter van je draadstang en een tweede identieke maar met een diameter gelijk aan die van je staaf minus de spoed,
in je tekening kies je "Verborgen schijnbare lijnen" en je bewerkt hun uiterlijk naar behoefte,

Het is bijna hetzelfde als het maken van een schets in je tekening om de draad weer te geven, maar het heeft het voordeel dat er minder bugs in de tekening ontstaan,

1 like

De methode die zou moeten werken is heel grof: doe het verwijderen van materiaal echt door te vegen door een 'rechte' helix te maken op de 2 rechte delen en een spiraalvormige curve die zich om het stuur wikkelt.

Je moet in staat zijn om oude axemble-tutorials te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je een veer maakt die niet continu van vorm is, maar die begint met een draad die om een ronde vorm is gewikkeld en dan geleidelijk vierkant wordt...

Door dit soort geometrie uit te voeren voor het verwijderen van materiaal, zou het het resultaat moeten krijgen (maar daarnaast moet je de oriëntatie van de verwijdering van materiaal in het gebogen deel beheren ...) .

Aan de andere kant weet ik niet zeker of het de moeite waard is om 1 of 2 dagen te besteden aan het modelleren van het ding

1 like