Hier is mijn probleem: ik zou graag een plaatmetaal met een centrale V-snede willen buigen (vervormen?), zodat mijn twee hoekpunten elkaar op een bepaalde hoogte ontmoeten die wordt weergegeven door mijn constructielijn, maar en dit is de reden voor mijn aanwezigheid hier, ik kan het niet.
Ik voeg screenshots van het betreffende stuk bij; als ik mezelf ooit slecht heb geuit of als er een gebrek aan informatie is, aarzel dan niet om het me te laten weten.
Ik ben het eens met @froussel over het principe van een onderdeel dat in plaatmetaal is omgezet, maar het oppervlakteontwerp heeft mijn voorkeur... Schets 1 in het rechtervlak stelt je in staat de verwachte hoogte van de punt van de kamer te definiëren. Geometriegeneratie:
creatie in het " vlakvlak " van het vlakke vlak van de basisdriehoek
aanmaak in de schuine " Plan1" van het vlakke vlak van de flank,
gemaakt in de " Plan3 " van het vlakke vlak van de zijflens.
Voor een toekomstig plaatmetaalonderdeel wordt de uiterste punt van de basisdriehoek afgekapt (inkeping om buigingen te voorkomen), en de centrale rand van de schuine flank is iets verschoven ten opzichte van het verticale symmetrievlak (1 mm). De " Sketch3D1 " stelt je in staat om de rand van de V-inkeping zo te definiëren dat de hoogtedimensie van het punt wordt gerespecteerd. Ten slotte symmetrie van de schuine flank en flens, en het naaien van de vijf lichamen tot één (die dan plat gelegd kan worden). Het resulterende oppervlak wordt vervolgens omgezet in een plaatmetalen onderdeel, met de dikte naar beneden gericht, door de vier lagen te markeren.
Verander simpelweg de hoogtemaat in Schets 1 om de geometrie van het plaatwerk aan te passen. Solidworks 2022, Onderwijsversie: ToleEntailleV.SLDPRT (1,6 MB)