Riem en tandwiel

Hallo

Ik teken een build in Solidworks 2016 met een distributieriem van 9.52, een tandwiel van 12 tanden en een van 42 tanden, ik heb op dit probleem gedronken:

Is het mogelijk om de tanden van de riem op de twee tandwielen te matchen, wetende dat ze niet dezelfde diameter hebben, op de 12-tands is er geen probleem, maar de 42-tands zie ik niet hoe ik dat moet doen.

Bedankt en een goed einde van het jaar

500__essais_entraxe.sldasm
1 like

Hallo

Je moet de onderdelen meesturen. Montage alleen is niet genoeg.

Hallo

Als je wist hoe je het aan de 12-tands kant moest doen, het is dezelfde constructie aan de 42-tands kant, dan moet je de juiste hartafstand hebben.
Kijk eens op deze site: https://mulco.net/plans-cao/?lang=fr
Er is een module waarmee u de juiste hartafstand kunt vinden.

2 likes

Volgens mijn logica kunnen de tanden niet identiek zijn, ik denk dat hoe meer de diameter toeneemt, hoe meer de breedte van de tanden toeneemt (aangezien de riemtanden eerder zijn dan deze gemiddelde lijn in tegenstelling tot een rollenketting), aan de andere kant de vorm van de holtes die overeenkomt met, 

Ik kan niet vinden waar de fout zit in je diagram, maar er is geen verschil tussen een tandriemsysteem, een kettingsysteem of een klassiek tandwiel, behalve dat de neutrale vezel eigenlijk van positie verandert.

Bij een riemsysteem bevindt deze vezel zich boven de tanden: heel eenvoudig gezegd bestaat de riem uit een stevige rug versterkt met een stalen of Kevlar-kabel (waardoor hij in wezen onrekbaar is) waarop de tanden zijn gegoten om het relatieve slippen tussen de riem en de katrol te voorkomen.

Bijgevoegd is de documentatie van Binder Magnetics: zie pagina 10 paragraaf 3.

catalogue-transmission-synchrones-binder-magnetic_2020.pdf
1 like

Om te @soring moet je openen in groot ontwerpbeheer om te zien met de niet-aangesloten onderdelen.

Aan de andere kant is het beter om de stukken samen te voegen (inpakken en gaan om dit te doen)

Anders, met het oog op de montage, denk ik dat je de riem met zijn tanden wilt tekenen en de tanden wilt laten passen op de 9dts-tandwielen en op de 42-tands tandwielen.

Ter informatie: er is niet veel interesse, behalve om SW te roeien voor niet veel, maar als je in strijd bent met de 1e tanden onderaan op het tandwiel (vrije rotatie, dan omhoog op het andere tandwiel, zou het moeten werken.

Vervolgens kunt u deze 2 beperkingen verwijderen en aangedreven riemen toevoegen, en een mechanische versnellingsbeperking tussen de 2 tandwielen met de juiste verhouding.

Van mijn kant blijft de riem glad en zitten de tandwielen meestal gewoon vast in rotatie,  het is veel minder zwaar en voldoende voor plannen en montage.

1 like

Stefbeno, in de paragraaf waarnaar wordt verwezen, worden drie soorten snijwerk genoemd, ik denk dat praktisch (in de meeste gevallen) de contact- of verminderde spelingstypen voldoende zijn, maar het snoeien van "0" bevestigt mijn twijfels, althans theoretisch, 

courroie.png

Hallo sbadenis,

Het is waar dat het niet veel zin heeft om de tekening zo ver te drijven, maar ik zou graag verder willen gaan met een bewegingsstudie

voor een demonstratie.

Hoe het rondsel in vrije rotatie te zetten

Bedankt

Hallo

Mijn interpretatie van de vraag was: hoe de assemblage te beperken om een realistische weergave van de poelie/tandriemoverbrenging te verkrijgen, en misschien een animatie ("bewegingsstudie voor een demonstratie").

De eerste voorwaarde is van technologische aard: de twee poelies en de riem moeten compatibel zijn qua spoed en vorm van de tandwielen, en moeten de relatie tussen riemlengte, riemschijfdiameters en hartafstand respecteren...
De eenvoudigste manier om dit te doen, is door de documentatie van een fabrikant en 3D-modellen te gebruiken.

Het tweede punt betreft de positionering van de onderdelen in de assemblage.
Door gebruik te maken van een riem/kettingassemblage tussen de twee poelies, worden de rotatiesnelheden en -hoeken gedwongen om de overbrengingsverhouding te respecteren die wordt gedefinieerd door de stralen van de geselecteerde entiteiten op het moment van creatie. Om de twee poelies afzonderlijk te oriënteren zodat de tanden samenvallen met die van de riem, is het noodzakelijk om:
- de riem-/kettingfunctie uit te schakelen,
- de juiste spanningen toepassen voor het samenvallen van de tanden,
- Activeer vervolgens de Riem/Ketting-functie opnieuw.
Merk op dat de overbrengingsverhouding gelijk is aan 12/42... De stralen die worden gebruikt om de functie te creëren, moeten deze verhouding respecteren voor de studie van beweging om in overeenstemming te zijn met de realiteit. Het is zeer waarschijnlijk dat de verschillende stralen van de volumelichamen het niet mogelijk maken om deze verhouding te respecteren.
Misschien moeten cirkels worden gebruikt in speciaal gemaakte schetsen...

Wat betreft het hopen op een realistische animatie van de riem tijdens de beweging, ik zie de oplossing niet...
Een platte riem zou een betere illusie zijn dan een tandriem.

1 like

Hallo

Ik blijf op een platte band, het is te ingewikkeld voor niet veel.

Bedankt allemaal, en fijne vakantie