Hallo
Heb je enig idee, hoe ik de kosten van een mechanisch gelaste constructie kan berekenen,
Bedankt
modele.jpg
Hallo
Heb je enig idee, hoe ik de kosten van een mechanisch gelaste constructie kan berekenen,
Bedankt
Hallo
We worden berekend in de kg. Als je solidworks hebt die uitrolt, zal het het voor je doen.
Moge de kracht met je zijn.
hallo OBI WAN,
Hoe hebben jullie de kosten per kg berekend ?
wetende dat de structuur kan bestaan uit: (lasersnijden, buigen, lassen, schilderen, enz.),
Bedankt dat je me hebt geholpen,
Hallo
Bij ons wordt het berekend door de meter, wetende dat we bij ons beginnen met 8m per uur voor een semi lasser en 3m voor TIG en niet een monteur.
B We hebben de verschillende bestanden genomen die we hadden uitbesteed , we hebben de facturen voor hen gelegd en we hebben er één per kg afgetrokken. Sindsdien werken we zo samen met onze onderaannemer. sorry om voor de hand liggende redenen kan ik niets zeggen over de prijs.
Moge de kracht met je zijn
Het hangt af van verschillende factoren:
- De uurkosten van de lasser, het type continu- of puntlassen.
- het gebruikte profiel/materiaal en de totale lengte.
- aantal secties, te beginnen dat er in principe 80% zijn die een las hebben aan de 2 uiteinden.
- aantal mensen dat erop ingrijpt.
- Houd ook rekening met een foutmarge
- en DE marge
Door een excel tabel te maken en al deze parameters in te schatten zou je tot iets samenhangends moeten komen.
Ik ben verrast door de prijs per kg-methode, want als je 2 structuren hebt die hetzelfde gewicht hebben, maar een van 1 m lang met veel elementen om te lassen en een andere van 4 m lang met 2-3 elementen om te lassen, kan dat niet dezelfde prijs hebben.
De iets complexere zal veel meer tijd vergen dan de 2 grotere, maar uiteindelijk weinig ingrepen erop.
Als u zich nog steeds op hetzelfde type structuur bevindt, waarom niet.
Dat is mijn gedachte ^^
Ik denk dat het moeilijk is om het in te schatten
Hallo @ac-cobra
U weet hoe attent ik ben op al uw antwoorden en over het algemeen met een hoge mate van relevantie, maar hier (zeer uitzonderlijk) heb ik een beetje moeite om uw antwoord te begrijpen. Als je me kunt helpen, zal het me hoofdpijn besparen.
[[het wordt berekend door de meter, wetende dat we bij ons beginnen met 8m per uur voor een lasser op de halve en 3m voor TIG en niet een monteur.]]
Betekent dit dat een lasser tegen het minimumloon?
En geen monteur ??
Vriendelijke groeten
PS: TIG en MIG zitten in een boot, wat sneller gaat
Hallo Zozo,
semi = semi-automatisch lassen (MIG-MAG) [GMAW],
assembleur = ketelmaker,
Semi auto MIG/MAG? of Smic^^ niet hetzelfde, maar van toepassing op dezelfde persoon^^ :p
PS: TIG en MIG zitten in een boot, wat sneller gaat
Het hangt er allemaal van af of het in relatie staat tot de zon en de stand van de maan.... Nee?
Hallo @Zozo_mp ,
In feite is semi-lassen veel sneller dan TIG of MIG, daarom kan semi-lassen +-8m per uur en 3m TIG worden gedaan en heeft een monteur niet hetzelfde uurtarief als een lasser. We hebben een tarief voor lassers en monteurs berekend en dit tarief wordt toegepast in relatie tot de totale laslengte van de assemblage, rekening houdend met de moeilijkheden , omdat lassen van 8 m recht en 8 m door alleen bypasses rond de buis te doen niet hetzelfde is. Maar over het algemeen wordt het in ons land vrij goed gewaardeerd
Wat is dat beste antwoord?
typefout
Hoe het te annuleren
Je kunt niet annuleren, maar je kunt wel het beste antwoord wijzigen.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de prijs per kg want soms ben je een winnaar en soms ben je een verliezer, zoals FUZ3D zo goed uitlegt. Een onderdeel van 50 kilogram met 15 gevouwen en gelaste onderdelen zal duurder zijn dan een eenvoudige plaat van 50 kilogram dik. Vaak meng ik het gewicht voor de materiaalprijs, het aantal te maken elementen of verbindingen. Op die manier zet ik een kosten voor elke bewerking op basis van elementen, stroming, punteren, lassen. Bovendien wordt de verzinking of poedercoating toegevoegd.
Hallo, @RoNathan ,
Thuis doen we veel plaatwerktrechters of timmerwerk, met andere woorden vaak hetzelfde profiel van onderdelen maar met verschillende formaten, wat dit soort bewerkingen rechtvaardigt. Deze prijs is exclusief machinale bewerkingen en varieert afhankelijk van of het S235 of roestvrij staal is.
Moge de kracht met je zijn