Automatisch ballonnen maken op Pro-E

Hallo

Hebben we de mogelijkheid om bubbels te maken om de dimensies op een plan automatisch te nummeren?

Dit zou ons in staat stellen om op de PVQ's dezelfde nummering te hebben, ongeacht de evolutie van de onderdelen.

Ons probleem op dit moment is dat als we aan elke kant bubbels willen plaatsen, we dit handmatig moeten doen.

Als grote verspilling van tijd willen we graag weten of er een automatisch systeem bestaat.

Wetende dat we medio 2014 overstappen op de Creo-software, is er interesse om nu een investering te doen?

Bedankt.

Hallo

Jammer dat je niet op SolidWorks zit! We hebben deze tool inderdaad ontwikkeld in onze myCADtools-suite, het heet "ToleranceTable" die automatisch een tabel maakt met de afmetingen van de tekening, inclusief de geometrische toleranties.

Maar dit moet waarschijnlijk bestaan onder ProE!

Vriendelijke groeten

2 likes

Dus nu ben ik aan het drogen.

Als u de id van de dimensie ophaalt of wijzigt, duurt het zelfs langer dan de ballon.

Komt een parameter voor een herhaalgebied overeen met de afmetingen? Ik heb het nog nooit gezien.

Ik zou je aanraden om een macrotoetsenbord te maken om tijd te besparen en veel klikken te voorkomen.

Vriendelijke groeten