Hallo
Ik heb een tekening gekregen van een klant die ik moet aanpassen.
Er is een parameter die een blok voor mij maakt elke keer dat ik elementen kopieer/plak (een lijn bijvoorbeeld).
En het noemt dit blok willekeurig voor mij (bijvoorbeeld: A$C2549147215)
Deze functie is een beetje vervelend, en ik kan me voorstellen dat het een variabele is om te veranderen, maar welke??
Enig idee?
Ik ben onder autocad LT 2016
Hallo
Als je kopieert en plakt, is het met ctrl-c en vervolgens met ctrl-v of met de rechtermuisknop kopiëren en plakken???
gt22
17 januari 2017 om 13:11
3
Moet je het handmatig benoemen om je eigen ref te hebben?
Als de naam in Auto je niet bevalt
via de tool Hernoemen
Zie o.a. deze link
https://books.google.fr/books?id=UOkUAGYKyfUC&pg=PA494&lpg=PA494&dq=outil+renommer+le+bloc+autocad+lt&source=bl&ots=fhyN8PUpNQ&sig=qLBkCWgHjFLsRARxWtzEpAmzgiw&hl=fr&sa=X&ved=0ahUKEwiAqOCYncnRAhWKXhoKHXjJBEcQ6AEIWDAI#v=onepage&q=outil%20renommer%20le%20bloc%20autocad%20lt&f=false
@+ ;-)
1 like
Gt22 :
in feite wil ik niet dat er automatisch een blok wordt aangemaakt.
Als ik een regel kopieer, wil ik een regel plakken, niet een blok met de regel erin.
AC COBRA 427 :
Ik heb dit probleem met Ctrl-C en vervolgens Ctrl-V
gt22
17 januari 2017 om 16:20
5
als je kopieert lijkt het mij dat je automatisch een blok aanmaakt op LT
Kopieer en maak je lijnen dus niet
@+
Probeer het te zien door te selecteren en vervolgens met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens de functies te doorlopen om te zien hoe het eruit ziet, omdat het de sneltoetsen markeert. Normaal gesproken is het om te kopiëren ctrl-c, plak dan ctrl-v en plak door op blok te tieren, het is ctrl-shift-v... Bekijk wat er wordt gemarkeerd als u op een regel klikt en vervolgens met de rechtermuisknop klikt...
gt22: "Dus kopieer en maak je lijnen niet" erg grappig..:-)
Bedankt AC Cobra 427 voor de truc van de Ctrl-Shift-V die ik niet kende.
Ik heb niet veel copy/paste te doen, dus ik zal het later opsplitsen, maar ik had deze variabele graag willen weten.
In ieder geval bedankt!
1 like