Ik heb een probleem dat ik tegenkom op andere functies van mijn bedrijf, is dat wanneer ik een nieuw onderdeel maak en ik wil een familie van onderdelen maken, het niet uitmaakt?
Ik vraag me af of er niet iets ontbreekt in de Solidworks-instellingen dat de creatie van de onderdeelfamilie blokkeert?
Aan de andere kant, als ik het me goed herinner, is er een incompatibiliteit tussen een bepaalde versie van SolidWorks en een bepaalde versie van Microsoft Office.
Bedankt voor je antwoord, aan de andere kant is er geen link naar je tutorial!
Ik denk dat het resetten van alles naar nul niet de beste oplossing is omdat ik nu al veel instellingen heb, maar ik zou het proberen omdat het me kan vertellen of het in het geval van een standaard reset van de instellingen weer werkt.
Ja, het doel van de tutorial is om te zien of het probleem wordt veroorzaakt door een SolidWorks-configuratie. Het kostte me een tijdje om de link naar de tutorial te vinden.
Er is een incompatibiliteit tussen SolidWorks 2010 en Excel 2010 en hoger.
Anders is het voor mijn versie van Office 2003, en dus heb ik Excel 2003.
Ik denk niet dat het uit Excel of zijn versie komt, maar eerder uit Solidworks, want als ik bijvoorbeeld een onderdeel open dat al een familie van onderdelen moet maken, kan ik het bewerken en aanvullen of wijzigen.
In feite is Excel 2003 niet volledig compatibel met SolidWorks 2010. Dit probleem is bekend: het is onmogelijk om een nieuwe deelfamilie te creëren in automatische creatie.
Je moet een bestand kiezen, zelfs als het leeg is.
Maclane, ik gebruik al de instellingen kopiëren om ze snel te herstellen en er een back-up van te maken.
Gt22, ik heb hier ook aan gedacht om rond te komen, anders kan ik ook mijn onderdeel op een pc maken of het werkt van mijn collega's en mijn onderdeel opnieuw openen op mijn pc, maar het is een beetje doe-het-zelf. Ik probeer te begrijpen waar het probleem vandaan komt en hoe het op te lossen.
zie deze link compatibiliteit tussen SW en Windaube en Office
(6) Gebruikers van Windows 7 x64 moeten de hotfix Microsoft 983396 (http://support.microsoft.com/kb/983396) installeren om een probleem met Office 97-2003-integratie (.XLS, .DOC) te verhelpen