Creatie van een schets van de wolvenbek

Hallo

Ik wil een wolfsbek trekken uit een DN350 pijp in een DN650 bocht.
Iemand zou me begeleiden

Hallo;
Gebruik de mechanisch gelaste elementen en speel vervolgens met "Adjust-Extend".
Geometrisch zal het kloppen, maar de beoordeling is een ander verhaal...
Als je dan een afvlakking wilt, zul je je lichamen moeten omzetten in plaatstaal...

u kunt ook de functie "Combineren" gebruiken met de functie Aftrekken...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Ben het met @Maclane eens ...

In een bocht, ik heb het nog niet gedaan...
Maar tussen 2 buizen:
1 - Simuleer een buis met de plaatwerkfuncties om deze plat te kunnen leggen
2 - verwijder het materiaal volgens de Ø van de andere buis
3 - Vouw de eerste open en maak een 1/1 schaalplan
4 - Print het plan op een schaal van 1:1, je hebt de vorm om te tekenen zodat de ketelmaker zijn snede kan maken.

Ik zal u een voorbeeld geven.
Wolf's mouth plot 42 van 54.SLDDRW (48.9 KB)
Wolf's mouth plot 42 van 54.SLDPRT (151.2 KB)

Ik weet niet of deze methode kan worden aangepast aan uw behoeften, want als het de elleboog is die moet worden uitgeklapt, wens ik u veel succes...

3 likes

Hallo
Bijgevoegd is een test op een elleboog.
Proef van de bek van de wolf. SLDPRT (210.9 KB)
Het idee is dat de pijp dient als uw snijsjabloon. Als ik je verzoek goed heb begrepen!

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, ik ben erin geslaagd om de buislay-out te herstellen met behulp van de plaatwerkfuncties, maar ik wil vooral de elleboogboorpers herstellen.

Hallo
In dit geval zou u het materiaal zo moeten verwijderen dat de "ring" van de elleboog behouden blijft, die vervolgens in plaatwerk wordt omgezet.

Hallo
Het zal moeilijk zijn om een gebogen oppervlak om te zetten in plaatwerk en dus om de ontwikkeling van het elleboogboren te herstellen (als gevolg!!).
In de werkplaats zijn de pijpfitters gewend aan dit soort stikwerk. Wat nodig is, is een spoor (op papier ech 1) van de muil van de wolf dat zal worden gebruikt voor het snijden en vervolgens voor het traceren op de elleboog.
ABES

1 like