Hallo Ik wil een animatie maken van een tv-projectiescherm dat zich ontvouwt. Ik heb de weg niet gevonden
Het lukt me dus om het scherm in zijn behuizing omhoog en omlaag te brengen, maar ik heb de truc niet gevonden om het scherm te verbergen als het gedeeltelijk basis is om de indruk te wekken dat het in zijn behuizing is opgerold.
Hallo bedankt voor dit antwoord, maar ik wist niet hoe ik deze indicaties moest toepassen omdat ik nog steeds een n00b in beweging was op SD. Zoals we in de tweede video zien, is het gewoon een assemblage met twee componenten (de basis van het scherm met zijn behuizing en het scherm) Met 3 beperkingen heb ik het scherm in zijn behuizing geplaatst, maar ik kan niet vinden hoe ik de hoogte kan variëren ??? Zoals je hebt uitgelegd
Sorry, maar het gaat mijn vaardigheden te boven (maar ik werk eraan)
Uiteraard begreep ik niet hoe ik op de post moest reageren (meestal niet) Ik heb hierboven een bericht geplaatst met een kleine video met wat meer details over de montage, maar ik ben nog steeds aan het opdrogen op de beperkingen die je me hebt uitgelegd?
Sorry voor het late antwoord, maar ik heb nogal wat tijd besteed aan testen, zonder succes, totdat ik de perfecte oplossing voor je had gevonden.
Ook zijn de afmetingen in een assemblage inderdaad niet manipuleerbaar (ze zitten in de onderdelen), aangezien dit jouw geval is, moet je het anders doen. Ik heb een tutorial voor je gemaakt (met audio), betekenisvoller dan lange geschreven beschrijvingen. Ik hoop dat je door hem ook andere dingen leert.
Aarzel niet om mij te vragen, als ik niet heel duidelijk ben geweest.
NB: Ik vergat toevallig de topplanes in het definitiebestand te beperken...
PS: (sorry, ik had de opname gedaan in 1080p en van verminderde kwaliteit om het gewicht te minimaliseren denken om het hier te posten, maar het is niet geslaagd, het moet nog steeds buiten de grenzen zijn. Dus ik heb het op youtube geplaatst)
Goedenavond Hartelijk dank voor deze zeer gedetailleerde tutorial die me veel heeft geleerd. (het is echt uitzonderlijk om dit te hebben kunnen krijgen en nogmaals bedankt)
Het is me gelukt om de montage opnieuw te doen met de animatie, maar ik wilde het integreren in mijn hoofdassemblage, maar ik kan het niet animeren. Bij het maken van toetsen blijven de waarden altijd standaard, d.w.z. het scherm in de basispositie (ter info: mijn waarden zijn in de basispositie 10 mm en hoog 601 mm)
Het is jammer dat ik bijna het doel heb bereikt Snelle video om het probleem te situeren, ik heb zojuist het scherm zonder beperkingen geplaatst om te testen
Wanneer je de tweede toets toevoegt, geplaatst op 4s, zoals je in de handmatige modus bent, verander je de dimensie, maar ik denk dat je daarna, zonder de cursor van de tijdlijn te verplaatsen, met de rechtermuisknop op deze toets moet klikken en vervolgens " vervang de sleutel ".
Als er geen " balk " is die 2 toetsen verbindt, betekent dit dat hun waarde identiek is en dat we kunnen zien dat uw tweede sleutel op een waarde van 10 is gebleven.
Dus samengevat, je plaatst jezelf op je sleutel op 4s, dan " bewerk de dimensie ", dan na validatie, klik met de rechtermuisknop op de sleutel en dan " vervang de sleutel ". De balk die de toetsen met elkaar verbindt, zou moeten verschijnen.
EDIT: Een snellere oplossing zou kunnen zijn om alle toetsen van de " afstand " tijdlijn te selecteren, ze te laten kopiëren, en vervolgens de selectie in de nieuwe assemblage te plakken (cursor helemaal aan het begin, klik op " afstand " in de bewegingsstudie en vervolgens plakken)
Ik ben opnieuw begonnen maar de waarde blijft nog steeds op 10mm staan Om te kopiëren en plakken, is de plakfunctie niet actief? alsof het een assemblage binnen een assemblage is, heeft SD in de tijdlijn geen toegang tot de subassemblage???
Omwille van de duidelijkheid en om mogelijke conflicten met andere componenten te voorkomen, heb ik een assemblage rechtstreeks van de originele assemblage gemaakt In dit geval heb ik de blauwe balk van de tijdlijn en de juiste waarden (10 en 601) maar beweegt er niets??? (Ik heb de beweging opnieuw berekend en de assemblage ook opnieuw opgebouwd, maar geen verandering)
Hallo Een beetje eigenwijs en 's nachts advies gevend heb ik weer wat testen gedaan.
Eerst heb ik de afstandsbeperking hernoemd. Nadat ik al een animatie van een deur in de hoofdassemblage had gemaakt, voelde ik het conflict. Als gevolg hiervan verschijnt de beroemde blauwe tijdbalk tussen twee toetsen, dus het eerste probleem is opgelost
Dan beweegt het scherm niet, je moet het elke keer laten " herbouwen " om de positionering te veranderen. Ik heb de test opnieuw gedaan in een lege montage, hetzelfde probleem (zie video)
Conclusie: het kan niet worden opgenomen in een hoofdassemblage ???
Hallo Je moet het onderdeel (het schermdeelstuk) flexibel maken, anders gaat de beweging niet verder dan het eerste niveau... Je kunt dit zien omdat er in de bewegingsstudie geen " Move " -lijnen van de subcomponenten zijn.
Om flexibel te maken, klikt u met de rechtermuisknop op het submerk en klikt u vervolgens in de pictogrammen van het contextmenu op " flexibel maken ".
Daarna zal de reis zeer levendig zijn. Aan de andere kant... Op dit moment is de slimme component niet langer effectief... Ik ben nog steeds op zoek.
De eerste geposte video blijft geldig om de eenvoudige montage te animeren. De volgende zal geldig zijn om het te animeren in een nesting van assemblages.
Sorry voor het wachten, en bedankt voor je geduld. Veel dingen hebben mijn programma gedwarsboomd, maar hier is eindelijk de beloofde video. Een beetje rommeliger qua opmerkingen, maar ik denk dat het wel goed komt. En zelfs als ik het in 1080p liet staan (ik zag dat het eerder op mobiele schermen werd bekeken), heb ik in ieder geval de kwaliteit verbeterd.
Ik blijf uiteraard beschikbaar om mijn omzwervingen te verduidelijken.
Goedenavond Ik heb dit zojuist in detail bestudeerd en in mijn project verwerkt. Alles werkt perfect Bedankt voor de tijd die je hebt besteed aan het uitleggen van deze animatie aan mij, die deuren opende naar andere onderwerpen, zoals slimme componenten waar ik niets van wist