Creatie van een heen-en-weer animatie van een "racket" met een servomotor

Hallo

Ik ben docent techniek op een middelbare school. Voor mijn persoonlijk plezier wil ik graag een animatie maken van "een racket" op een Mbot-robot, pingpongspeler.

Ik ben een beetje een beginner met SolidWorks.

Ik heb een Mbot-robot, die ik heb uitgerust met een arm, waarmee ik een bal kan terugslaan. Deze arm wordt bediend door een servomotor.

Ik wil graag een animatie maken van het bewegen van deze arm. Ik heb veel sites en forums bekeken, tutorials gelezen en ik kan het niet.

Kunt u mij helpen?

Bij voorbaat dank,

M. PERRIN

robot_mbot_raquette.png

Wat heb je al gedaan?
Welke resultaten heb je bereikt?

Hallo

Het is me gelukt om "het racket" in beweging te krijgen door een motor te gebruiken en niet door een servomotor, maar het probleem is dat het maar één kant op gaat. Maar ik zou graag een animatie willen kunnen maken met een rondreis. Ik weet niet hoe ik de servomotor in de bewegingsstudie moet instellen en hem moet vertellen om onder een bepaalde hoek heen en weer te gaan, als dat mogelijk is ...

Vriendelijke groeten

M. PERRIN

Hallo pfanch69 zei:

Waar sta je met je probleem?

In uw geval moet u geen motor gebruiken, maar alleen basisbeperkingen met een slag in mm of hoek. U kunt dus in de tijdlijn voor een enkele of meerdere beperkingen alle bewegingen maken die u wilt en met de snelheden die u wilt met alle gewenste snelheidsvarianten.

Afhankelijk van je versie van SW hoger dan 2017 heb je een zeer praktische functie (eenvoudiger dan beweging in ieder geval), het is de functie (beperking, stuurprogramma's) die intuïtiever is.

De "constraint pilot" heeft echter een groot nadeel, namelijk dat je beperkt bent in het aantal gezamenlijke acties dat je kunt uitvoeren. Pb die we niet hebben met beweging als we beperkingen gebruiken.

Vriendelijke groeten

2 likes