Een blokannotatie maken tussen ouder/kind

Hallo!!

Sorry als deze vraag is gesteld. Ik heb een symmetrische kamer gemaakt, ik maak mijn eerste tekening (van mijn ouderkamer) en daarna mijn tweede tekening (van mijn kinderkamer). Mijn vraag op dit punt is, zou ik graag een automatisch blok willen maken dat de naam van het bovenliggende deelbestand op het plan van mijn kinddeel zou aangeven om te voorkomen dat een nieuwe dimensie opnieuw wordt uitgevoerd die geen zin zou hebben. 

parent_enfant.pdf

En een annotatie "Idem in symmetrie" plaatsen? ^^

1 like

Niet een blok dat ik heb ingevoegd en dat zou mijn bestandsnaam van mijn bovenliggende deel ^^ 

Oh ja dat kan, ik kijk ernaar

Dank je wel Bart!! ^^

Dank je wel Bart!! ^^

Nou, ik dacht dat het eenvoudiger was dan dat, dan had iemand anders misschien een beter idee.

Ik zal een weergave invoegen uit het blad van het bovenliggende deel, en ik zal er een annotatie op plaatsen door de naam van het bestand in te vullen, dan verwijder ik de pijl.

Zie afbeelding.

parent.png

Bedankt voor je antwoord bart, maar dat is niet wat ik zoek^^

Als ik het goed begrijp, wil je de naam van het bovenliggende deel achterhalen, zodat ze in de werkplaats, als je naar het onderliggende deel kijkt, naar het bovenliggende deel verwijzen, maar dan in symmetrie.

In mijn beeld heet het moederstuk de 500x500 sym couverrtine en het kind en zijn symmetrie.

In het concept werkt uw methode, maar waar ik naar op zoek ben, of liever vermijdt, het uitvoeren van deze manipulaties om de weergave van het bovenliggende deel toe te voegen (tijdverspilling om de bovenliggende verwijzing in annotatie te markeren). Dus ik zou graag een blok willen maken dat de bestandsnaam  van het bovenliggende deel aangeeft (voor tracking in de workshop zoals je in je laatste opmerking hebt aangegeven).

1 like

Macro gewoon

Kunt u uw macro in detail beschrijven?

Hallo

Het enige wat u hoeft te doen is een attribuut toe te voegen aan het bovenliggende bestand met een veld dat de naam van het bovenliggende bestand ophaalt:

1- Open het bovenliggende bestand in de blokeditor

2- Definieer het attribuut (ATTDEF commando)

3- Geef een naam aan het attribuut in het vak "Label"

4- Klik in het gebied "Standaard" op de knop "Veld invoegen"

4- Veldcategorie = "Document", Veldnamen = "Bestandsnaam". Opmaak...

5- Sla het "Parent" -bestand op

6- Voeg in de onderliggende tekening het blok "Bovenliggend" in: De naam van het bovenliggende bestand wordt bij het blok weergegeven.

A+

Edit: Verdomme! Ik had SW niet gezien... Sorry:-/