Creatie van een 3D-onderdeel op basis van een Excel-tabel of iets anders

Hallo

De beste wensen voor iedereen.
Voor dit nieuwe jaar zou ik graag een 3D-stuk willen kunnen maken van een schilderij, laat het me uitleggen.
In mijn bedrijf hebben we onze gereedschapselementen (rechthoekige plaat) gestandaardiseerd, het profiel van de onderdelen blijft hetzelfde en we veranderen alleen de lengte en breedte, de positie van de gaten, het aantal gaten en de Ø van de gaten.
In een tabel wil ik mijn type plaat kiezen (dat het algemene profiel zal bepalen), mijn blok (dat de lengte, breedte van de plaat en de positie van de gaten zal bepalen) en ten slotte het aantal en de Ø van de gaten (kleine precisie, de Ø is hetzelfde voor alle gaten).
Ik weet niet of het je duidelijk is. Aarzel niet om mij om meer details te vragen.

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo
Het is grappig, ik had gisteren hetzelfde probleem.

We moeten kijken naar de families van onderdelen in SW.

Ik vond dit:
https://www.youtube.com/watch?v=eokcJwr03qY
Het heeft me op weg geholpen.

Anders is er ook deze:
https://www.youtube.com/watch?v=987wYcPoHyo
Maar ik heb het nog niet bekeken...

Succes...

4 likes

Hallo;

Ik bevestig.
→ Parts-familie kan worden geassocieerd met Configuration-Publisher...
Zie hier de Help van Solidworks: configuration_publisher
… Houd er rekening mee dat de configuratie van de gaten (Drilling Wizard) afhankelijk is van uw versie van Solidworks (veelvoorkomende problemen als Solidworks < 2018).

Vriendelijke groeten.

2 likes

Dank u voor uw antwoorden. Ik heb net een deel van de familie getest, maar ik ben net het probleem tegengekomen dat sommige mensen hebben, het is wanneer ik het goed doe dat er geen EXCEL-blad wordt geopend (ik zit in SW2021 en kantoor 2019.

Ahhhh Excelleren!! (Zucht)

Om het zo eenvoudig mogelijk te maken:
Open een nieuw blad in Excel, sla het op een gemakkelijk te vinden plaats op en gebruik vervolgens vanuit Solidworks, in de artikelfamilies, de optie uit het bestand...
Vink " Link naar bestand " niet aan
image
=> naar uw nieuwe Excel-sheet verwijst...

Om het in ieder geval eenvoudig te zeggen:
Controleer uw Office-licenties, deze moeten in 64-bits (Office 365) zijn.
Anders ben je klaar voor een herinstallatie van Office (in PC-modus en niet on-line)
In de beste van alle werelden zou dat genoeg moeten zijn. Anders Silodowrks ook opnieuw installeren/repareren.

En zelfs dit garandeert geen compatibiliteit tussen Excel en Solid...
Bekijk alle vragen hierover.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ik bevestig wat Maclane schrijft, ik had vorig jaar hetzelfde probleem dat mijn Excel in 32bit was ... Het probleem is opgelost door de installatie in 64bit opnieuw uit te voeren.

Vriendelijke groeten

1 like