Hallo, ik zou graag willen weten hoe de families van assemblageonderdelen werken, omdat ik automatisch assemblages wil maken. Ik heb momenteel verschillende families van onderdelen (met verschillende configuraties) en ik wil graag automatisch assemblages maken met de verschillende configuraties van mijn onderdelen. Omdat ik meerdere keren hetzelfde type assemblage moet doen, maar met verschillende configuraties van de onderdelen van de assemblage. Weet je hoe ik het zou kunnen doen? Omdat de assemblages bijna allemaal hetzelfde zijn, veranderen alleen de configuraties en een paar kanten in de beperkingen.
Weet u al hoe onderdeelfamilies voor onderdelen werken? Het is precies hetzelfde voor de assemblages!
De eenvoudigste manier is om twee configuraties in uw assemblage te maken, uw wijzigingen aan te brengen en vervolgens automatisch uw onderdeelfamilie te maken, zodat u het resultaat in Excel kunt zien.
Als je de families van onderdelen niet kent, zijn er tutorials in het Frans op YouTube:
Samenvattend, door een assemblagemodel te maken, heb ik de mogelijkheid om te zeggen welke configuratie van welk onderdeel ik gebruik en ik kan ook waarden wijzigen voor hoek- en afstandsbeperkingen? Want eigenlijk is dat min of meer wat ik moet doen
Heeft u een voorbeeld van een tabel voor een familie van assemblageonderdelen met verschillende configuraties? Ik zou graag willen zien hoe het eruit ziet, maar ik heb er geen gevonden...