Hallo
Ik werk momenteel aan de configuratie van SMARTBOM om automatische stuklijsten te genereren.
Ik ben bang om beperkt te worden in de constructie van mijn nomenclatuur. Ik zou bijvoorbeeld mijn nomenclatuur in verschillende groepen willen verdelen, bijvoorbeeld om het op materiaal in te delen.
Hieronder ziet u een voorbeeld van de gewenste weergave.
Denk je dat het mogelijk is om zo'n stuklijst op te bouwen via SMARTBOM?
Bedankt voor je hulp,
Smartbom exporteert een stuklijst, als je ervoor kiest om het Excel-formaat te gebruiken, staat niets je in de weg om bijvoorbeeld een draaitabel te maken die al je waarden ophaalt en sorteert op materiaal.
Dit zal echter niet direct op het niveau van Smartbom gebeuren.
Of een andere methode als de draaitabel te complex voor u is, filtert u in uw Excel-tabel op materialen.
Hallo;
Naast het antwoord van @sbadenis zou ik eraan willen toevoegen dat het mogelijk is om macro's rechtstreeks te associëren in het SmartBom-exportmodel (*.xlsm-formaat) (sinds altijd in de oude versie van SmartBom en sinds alleen de 2025-versie sp1.1 in hun nieuwe versie van Smartbom).
1 like
Ja @Maclane , dat is wat hier wordt gedaan (draaitabel + macro's die verschillende filters en allerlei soorten exports mogelijk maken)