Ik zou graag willen weten hoe je een tekst met een link op een variabele (Parameter), een blikje zoals Catia doet automatisch het goud van het maken van een nieuwe weergave (schaal) of sectie (naam van de sectie)
Wat ik wil doen:
Ik heb een 3D-model met een parameter: nombre_de_trou, en ik krijg deze arameter in mijn tekening.
Ik maak een nieuwe parameter texte_nb_trou: het is een tekst die verandert afhankelijk van het aantal gaten (6x / 3x ..)
Ik zou graag deze tekst devils de afmeting van de diameter van de gaten voor die verandert volgens de modfis van de 3D
Bij het maken van een annotatie in uw tekening, schrijft u $PRPSHEET:"Naam van de gewenste 3D-modeleigenschap"
In uw geval, als in uw deeleigenschappen degene is die u wilt: aantal gaten, dan moet u schrijven: $PRPSHEET: "aantal gaten"
Het resultaat wordt direct weergegeven. Als u de formule opnieuw moet bewerken, klikt u met de rechtermuisknop op de tekst en klikt u op venster bewerken.
Als je gaatjes afkomstig zijn van de gaatjes die je met de piercing-wizard hebt gemaakt, gebruik dan "Symbool voor piercing" (tabblad Annotatie) het telt automatisch het aantal voorkomens.
anders denk ik niet dat er een manier is om een woning aan een beoordeling te koppelen.
De oplossing zou zijn om een "notitie" -annotatie door te nemen en de eigenschap "aantal gaten" aan uw lichaam te binden. Als uw onderdeel plaatwerk is, berekent Solidworks deze waarde in de lijst met gelaste onderdelen.
Ik ben volgende week klaar met mijn interim en zal niet in staat zijn om de 3D aan te passen en daarna te plannen, maar ik weet niet de afstand / het aantal en de diameter van het onderdeel dat op de mijne zal worden bevestigd, voor sela wil ik mijn baas onrecht aangedaan een 3D en een evolutionaire tekening (6xØ10 => de 6 varriré na het aantal troup geparametriseerd in de 3D). (Ik ben de enige die Catia heeft gemetriseerd.)
toch bedankt voor je hulp (ik zal op zoek gaan naar de annotaties)
Het is geen optie, maar het is moeilijk te vangen.
Ik heb een video bijgevoegd.
Manip: maak het tekstvak met "elke" tekst, dubbelklik om het te activeren, en zolang het invoervenster open is, wijs naar een lijn in het tekstvakframe, de muisaanwijzer moet veranderen (hand), zonder de aanwijzer te verplaatsen, klik met de linkermuisknop en klik vervolgens met de rechtermuisknop.
Het heeft er misschien niets mee te maken, maar heb je de hybride modus ingeschakeld? Er zijn enkele dingen die niet werken in deze modus.
Hier is een tutorial over hoe je een tekst aan een parameter koppelt. Dit is inderdaad de functie "een attribuut koppelen", maar om deze te krijgen, moet u voorzichtig zijn om met de rechtermuisknop te klikken in de weergave op de geselecteerde tekst (in de omtrek) en niet in het tekstinvoervak.
Zorg er ook voor dat de tekst op de kaart alleen wordt bijgewerkt wanneer de weergave wordt bijgewerkt. Als u uw instelling in het Catpart (of Catproduct) wijzigt en dit heeft geen invloed op de 3D-update, wordt de tekst niet bijgewerkt.
Je moet dan wel slim zijn om de planaanzichten te laten updaten .