Kunnen we op een ander vel een tekening maken van een uitgevouwen plaatwerkonderdeel van hetzelfde 3D CAD-bestand, terwijl het eerste vel weergaven van het niet-uitgevouwen model in Solidworks 2013 vertegenwoordigt?
Bij voorbaat dank
Kunnen we op een ander vel een tekening maken van een uitgevouwen plaatwerkonderdeel van hetzelfde 3D CAD-bestand, terwijl het eerste vel weergaven van het niet-uitgevouwen model in Solidworks 2013 vertegenwoordigt?
Bij voorbaat dank
Hallo
In principe zou je in je aanzichtpalet een zicht moeten hebben in de uitgevouwen staat van je stuk als je het nog niet in een van de vellen hebt ingevoegd. Je hoeft het dus alleen maar op je blad te slepen.
Hallo
De uitgeklapte toestand komt overeen met een configuratie.
Om deze configuratie te selecteren, moet u ofwel op de scrollpijl in "Referentievoorwaarden" klikken of "Uitgevouwen toestand" selecteren in "Oriëntatie".
Fijne dag
Hallo
Ik start dit onderwerp opnieuw, bedankt voor het antwoord Jose-accessa, maar het werkt niet altijd voor mij...?
Laat me het uitleggen, op blad 1 heb ik mijn deel gevouwen, op blad 2 heb ik mijn deel in uitgevouwen toestand (aan de andere kant ben ik verplicht mijn deel te openen en op het uitgevouwen staatslogo van mijn onderdeel te klikken zodat het in uitgevouwen toestand wordt weergegeven op blad 2 van mijn tekening... er is al iets mis...??)
Ten tweede heb ik 10 vergelijkbare stukken om te plannen volgens dit schema (vel 1 gevouwen, vel 2 uitgevouwen)
Dus ik kopieer en plak de tekening van kamer 1, ik hernoem het naar "plan kamer 2", ik open het, op blad 1 selecteer ik een weergave, klik met de rechtermuisknop, "Vervang model" en ik heb mijn kamer 2 in mijn nieuwe tekening. Aan de andere kant is het ofwel in uitgevouwen toestand of in gevouwen toestand op de 2 vellen... Is het onmogelijk om alleen de uitgevouwen toestand op blad 2 te hebben...? De tekening volgt de poster die in het onderdeelbestand wordt gebruikt (al dan niet uitgevouwen) ... terwijl het voor mijn plan 1 werkte...
Advies?
Hallo
Normaal gesproken zou je in je kamer een afgeleide confuguratie moeten hebben waarvan de naam eindigt op "FLAT PATTERN". Het komt overeen met uw uitgevouwen staat. U hoeft alleen maar de juiste configuratie in uw MEP te kiezen.
Voor de herbewerking raad ik je ten zeerste aan om de compositie mee te nemen om mee te nemen of in te pakken en te gaan. Hierdoor kunt u uw kamer en zijn plan onderweg hernoemen en verplaatsen zonder de link te verliezen!
Dank u voor uw antwoord remrem
Ik keek naar deze optie onder "baseline" en loste het 2e probleem op:
In het nieuwe gekopieerde tekeningbestand vervang ik het model door "deel 2" te kiezen, zoals eerder op de 2 vellen van het tekeningbestand de aanzichten zijn gevouwen of uitgevouwen, afhankelijk van de optie die direct in het bronbestand van het onderdeel is gekozen (uitgevouwen toestand of niet)
Het enige dat werkt, is het deel in het bronbestand uitvouwen, "FLAT PATTERN" laten staan voor de weergave van blad 2 EN "STANDAARD" kiezen voor de weergaven van blad 1, één voor één...
Ik vind het nog steeds zwaar om de kamer te moeten openen en gedwongen te worden deze uit te vouwen zodat het uitgeklapte aanzicht in de tekening wordt weergegeven... Is het vreemd dat het niet direct en eenvoudig wordt beheerd met het tekenbestand?
Anders weet ik de samenstelling niet om mee naar huis te nemen of mee te nemen? Tuto qq deel? Ik zal het uitzoeken, maar dat is hier niet het onderwerp.
Makkelijker dan "sjabloon vervangen", bestand doen/openen, kies het slddrw-bestand, klik op de verwijzingsknop, kies de nieuwe sjabloon(s).