Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand wist hoe je automatisch een nieuwe configuratie (naam + increment) kunt maken door een onderdeel uit de ontwerpbibliotheek te slepen?
Bedankt en tot ziens;)
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand wist hoe je automatisch een nieuwe configuratie (naam + increment) kunt maken door een onderdeel uit de ontwerpbibliotheek te slepen?
Bedankt en tot ziens;)
Hallo
Waaraan voeg je een nieuwe configuratie toe?
Door een stuk bibliotheek in een assemblage te schuiven?
Als dat naar mijn mening het geval is, is het niet mogelijk!
Precies door een onderdeel in een assemblage te slepen, eigenlijk een buis, en elke keer dat een buis wordt toegevoegd configuraties te kunnen maken (om verschillende lengtes te hebben).
Hier!
Nee, dat kunnen we niet, daar kunnen we een macro voor maken, maar het configuratiespoor is gevaarlijk, want als de buis wordt hergebruikt in andere assemblages is het riskant, en zullen we eindigen met een groot aantal configuraties
In deze gevallen kunt u het beste het onderdeel dupliceren (u kunt dit rechtstreeks in het tabblad Ontwerpbibliotheek van het taakvenster doen, kopiëren, plakken en hernoemen en vervolgens invoegen door te slepen)
In de myCAD-tools is er cloneComponent die dit automatisch doet met naamgevingsregels
U kunt Configuration Publisher gebruiken.
In de ruimte waar u uw configuraties zult hebben, in de Configuration Manager (waar u uw configuraties maakt), klikt u met de rechtermuisknop op de eerste regel en Configuration Manager.
Dit geeft u een formulier telkens wanneer het onderdeel in een assemblage wordt geplaatst. Als de gevraagde configuratie bestaat, zal het deze gebruiken, als deze niet bestaat, zal deze worden gemaakt.
Hallo
U kunt ook een onderdeelmodel (prtdot) van uw buis maken dat de basisfuncties bevat. Als je het vervolgens nodig hebt in een assemblage, hoef je alleen maar de afmetingen aan te passen, functies toe te voegen, enz. en registreer uw stuk (SLDPRT).
Maar de verschillende oplossingen die eerder zijn voorgesteld, zijn allemaal goed. De keuze is aan jou!
Vriendelijke groeten
Er zijn hulpprogramma's ontwikkeld door onafhankelijke bedrijven waarmee u een onderdeel kunt maken met "speciale" eigenschappen waarmee u de beoogde eigenschappen (afmetingen, functies, bestandsnaam, beschrijving...) kunt definiëren bij het invoegen van uw onderdeel.
Persoonlijk gebruik ik "Clone Component" ontwikkeld door MyCADservice (Axemble). Het stelt u in staat om uw onderdeel in uw assemblage in te voegen als een onderdeel uit de ontwerpbibliotheek, om de eigenschappen van afmetingen en functies te moduleren, het stelt u ook in staat om te kiezen tussen het maken van een nieuw onderdeel dat is opgeslagen onder een door de gebruiker gedefinieerde naam of het maken van gewoon een "fictief" onderdeel dat niet ernaast zal worden opgeslagen.
Het grote pluspunt van dit hulpprogramma is dat de ingebrachte onderdelen onafhankelijke onderdelen worden, helemaal niet gekoppeld aan het basisonderdeel. U kunt uw originele onderdeel wijzigen zonder de geplaatste onderdelen aan te tasten en vice versa.
Dit hulpprogramma is echter, zoals de meeste, niet gratis. Als je vaardigheden overeenkomen met die van een ontwikkelaar, kun je proberen er een voor jezelf te maken, maar het wordt niet aan iedereen gegeven.
Joss.G, bedankt voor je antwoord.
Ik denk dat het in mijn geval de ideale tool is. Wat is de prijs?
EDIT: http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-clonecomponents.html 60€
Mijn vraag kunnen we deze vorm van bestandsnaam hebben:
- NAAM LEIDINGEN - 01 - NAAM VAN HET PROJECT. SLDPRT
- NAAM LEIDINGEN - 02 - NAAM VAN HET PROJECT. SLDPRT
- NAAM VAN PIPING - 03 - NAAM VAN HET PROJECT. SLDPRT
- NAAM VAN PIPING - 04 - NAAM VAN HET PROJECT. SLDPRT
ect ect...?
Bedankt!
Hier is de link:
http://www.mycadservices.com/store/fr/apps/mycadtools.html
Je moet je versie van solidworks uit de lijst kiezen, het hulpprogramma downloaden en je bent klaar om te gaan! Je hebt de middelen om de hulpprogramma's 1 maand te testen om te zien of ze bij je passen.
Daarna, in termen van prijs, kan ik je geen prijs geven, ik geef toe dat ik het niet weet, we hebben een reeks diensten gekocht waarbij het downloaden van hulpprogramma's is inbegrepen, ik heb geen details.
Cdt.
EDIT: Het is grappig, ik was op zoek naar op hetzelfde moment hoe je aangepaste bestandsnamen automatisch te maken ;) Kleine tutorial:
http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/concat-nation-de-propri-t-s-personnalis-s
Hier leest u hoe u automatische bestandsnamen kunt genereren, wetende dat u alle eigenschappen kunt instellen bij het invoegen van uw onderdeel. Als alternatief kunt u met het hulpprogramma Klooncomponent zelfscrollende tellers voor onderdeelnummers opnemen, evenals voorvoegsels en achtervoegsels. Ik heb me niet meer dan dat in de vraag verdiept, maar je zou in een mum van tijd moeten kunnen doen wat je zoekt;) Succes
Hallo
CloneComponents is verkrijgbaar op Lynkoa voor €70 min een cent:
http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-clonecomponents.html
Voor het antwoord op het formaat van de bestandsnamen is het ja
Namen kunnen worden samengesteld met eigenschapswaarden, tellers, enz.