Gezichten maken op basis van een 3D-schets

Hallo

Ik wil een stuk maken met meerdere gezichten, uitgaande van een 3D-schets, ik weet niet welk gereedschap ik moet gebruiken.

Ik heb geprobeerd het gereedschap voor geëxtrudeerde oppervlakken te gebruiken, maar het werkt niet.
Ik zou gewoon mijn " driehoeken " willen vullen met oppervlakken om de platen te bepalen, misschien zelfs plaatwerk met buigen?

Ik voeg de 3D-schets toe als ooit...

Bij voorbaat dank aan iedereen die de tijd neemt om mij te helpen.

ARC SEC CRD REPR 005.SLDPRT (58.0 KB)

1 like

Goedenavond @kevin.ramon

Ik heet je van harte welkom op het forum. :grinning:

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.
Vriendelijke groeten

Voor uw probleem is het vrij eenvoudig.

Nadat u hebt gezien dat de kleinste rand 600 mm lang is voor het vouwen, moet u deze in twee of drie driehoeken monteren.

Het is noodzakelijk om het aantal driehoeken te bepalen dat zonder al te veel materiaalverlies kan worden gebogen.

Om dit te doen, kopieer je ofwel de verschillende schetsen die je rand voor rand in een groter deel in elkaar zet, ofwel verander je je schetsen in blokken die gemakkelijker te manipuleren zijn.

Hoe dan ook, gezien de grootte van de stukken, zul je niet veel gelijktijdige vouwen kunnen maken.

Als mijn uitleg niet duidelijk is, maak ik een mini-TUTORIAL-video voor je

Naar alles'

3 likes

Onze supersterke plaatwerk collega's maken het proces compleet, want er zijn verschillende manieren om te komen wat je wilt doen.

Als onze @ac_cobra_427 eraan blijft plakken, zal hij niet vouwen.

4 likes

Om dit soort blok (trechter?) in plaatwerk te maken, maak ik in het algemeen een extrusie van massieve blokken, vervolgens verwijder ik materiaal en vervolgens gebruik ik het in een assemblage als een sjabloon door de platen op de vlakken te leggen.
De plaatwerkdelen zijn dus gekoppeld aan het blok en als het blok om x-redenen van grootte verandert, zijn de platen dat ook.
Over het algemeen nooit een onderdeel gekoppeld aan een ander maar voor de hoppers ben ik een uitzondering.

Edit: kon geen betere oplossing vinden om een volume te vullen op basis van 3D-schets en vervolgens plaatwerk.

4 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik had er niet aan gedacht om nevenplannen te maken om een extrusie te maken.

Het is in feite een trechter tussen een Redler en een schijfzeef.

In mijn hoofd stelde ik me de oplossing eenvoudiger voor door mijn 3D-schets te zien, daarom ging ik met het gereedschap voor geëxtrudeerd oppervlak, maar het werkt niet.

Bedankt

1 like

Hallo @kevin.ramon

Als de gegeven antwoorden je voldoening geven, kun je het onderwerp dan afsluiten door een antwoord te selecteren.

Tot gauw :smiley: