Maak een aangepaste eigenschap die verwijst naar de indeling van een kamer

Hallo

Hier is mijn probleem. Ik wil de naam van de tabbladen in mijn plan wijzigen in mijn onderdeelnummer (opgeslagen in de aangepaste eigenschap NUMERO_DESSIN).

Dus ik gebruik de 

Nom_Onglet = SWmoddoc.GetCustomInfoValue("", "NUEMRO_DESSIN")

De eigenschap NUMERO_DESSIN is echter een eigendom van de kamer en niet van het vliegtuig. Deze functie werkt echter blijkbaar alleen met de eigenschappen van het vliegtuig.

Ik wil bijvoorbeeld een eigenschap van het plan maken die de eigenschap van de NUMERO_DESSIN kamer als waarde neemt.

Ik heb geprobeerd een vliegtuigeigenschap te maken met de waarde $PRPSHEET:"NUMERO_DESSIN" zoals in het titelblok, om naar de deeleigenschap te verwijzen, maar het werkt niet...

Enig idee?

Of als u een commando kent dat identiek is aan SWmoddoc.GetCustomInfoValue, maar waarmee u ^de eigenschappen van het open deel in het plan kunt ophalen.

Bij voorbaat dank!

Hier is de oplossing:

U moet de eerste weergave van de tekening activeren om de naam van het onderdeel op te halen, pas dan kunt u de aangepaste eigenschappen ophalen.

Hier is de procedure die ik gebruik om de aangepaste eigenschap " code " uit een tekening op te halen:

' #####################################################################

'Onderdeel voor het terughalen van persoonlijke eigendommen'

We activeren de 3D voor het ophalen van de informatie

' ##########################################

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in

Set CurrentDOC = swApp.ActiveDoc' haalt het huidige document op

Stel swModel = swApp.ActiveDoc in

Stel swConfigMgr = swModel.ConfigurationManager in

Stel swDraw = swModel in

Stel swView = swDraw.GetFirstView in

Set swView = swView.GetNextView 'activeert/haalt de eerste weergave op voor aangepaste eigenschappen

Set swRefDoc = swView.ReferencedDocument  ' We hebben nu swRefDoc, de 3D van de tekening

CODE = swRefDoc.GetCustomInfoValue("", "code")

Zie ook:

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/30/10/2015/macro_pdf_reference.txt

1 like

Dank je wel .PL! Aan de andere kant heb ik een probleem omdat het me vertelt dat de variabelen niet gedefinieerd zijn en ik weet niet echt met welk type ze in al deze gevallen overeenkomen.

Voor uw geval hoeft u alleen maar het volgende te vervangen:

CODE door NUMERO_DESSIN:

NUMERO_DESSIN= swRefDoc.GetCustomInfoValue("", "NUMERO_DESSIN") 'we krijgen de eigenschap NUMERO_DESSIN

Vervolgens moet u deze variëteit NUMERO_DESSIN in de andere macro gebruiken om uw blad te hernoemen (naar het "plan"-scherm)