Ik ben op zoek naar een diamant gefacetteerd effect (hetzelfde principe als kartelen) op een gegoten plastic schaal. Probleem: het deel blijft over, een combinatie van gladde oppervlakken. Ik wil niet tevreden zijn met een uiterlijk omdat de automatische verwerking van het bestand (door de 3D-printer voor het prototype bijvoorbeeld) me alleen maar een gladde kant zou geven. Dus dit is de weergave die ik zoek, maar in echt reliëf:
Ik voeg het bronbestand (SW2013) toe om af te spelen.
Dank aan degenen die mijn probleem zullen onderzoeken.
Hier. Nou, het is natuurlijk om verfijnd te worden volgens wat je wilt.
Edit: En om het gladde gezicht tussen de 2 gediamenteerde oppervlakken te krijgen, door het splitsen van de 2e schetscurve herhalingsgeleider zal het doen wat je wilt.
De oplossing werkt goed op een geveegd oppervlak, maar niet gladgestreken: de vorm gaat verloren in de massa als deze stijgt (zie bijgevoegde foto). Ik heb al geprobeerd door mijn basisvolume anders op te bouwen om dit soort herhaling te gebruiken, maar zonder succes. Bedankt voor dit eerste idee, ik blijf graven.
Misschien zal het beter werken door je grote oppervlak te splitsen om meerdere geleidingsschetsen te hebben (of er gewoon een paar toe te voegen met schetsen die op het oppervlak worden geprojecteerd).
Bedankt voor de ideeën, ik zal de laatste vasthouden en graven, vervormen om het platte diamantoppervlak te platen. De anderen hebben het nadeel (afgezien van het feit dat ze erg tijdrovend zijn) dat ze bijna alle interactiviteit en de configureerbare kant verliezen: geprojecteerde schetsen hebben de ongelukkige neiging om zichzelf niet opnieuw op te bouwen wanneer hun schetsplan of hun constructievolume wordt verplaatst. Dus als ik besluit om de grootte van de diamanten tips te veranderen of een blad op mijn basisstuk, vaarwel aan alle diamanten tips. Ik moet een parametrisch ontwerp behouden.
Ik hoopte iets te vinden in de stempels, niets op de linker vlakken :-(
Het zou mogelijk zijn om vierkante gaten te maken met frezen, waarbij de boorfunctie het mogelijk maakt om op elk oppervlak te plakken. Het enige dat overbleef was het plaatsen van regelmatige punten in 3D-schetsen. Maar geen parameter voor "vierkant gat". Als een knutselaar de schets weet te vinden en aan te passen die wordt gebruikt om verzonken gaten in de boorfunctie te maken...
In de tussentijd ben ik het vervormingsspoor aan het graven, maar met weinig hoop...
Na vele pogingen moest ik me uiteindelijk neerleggen bij het transformeren van mijn volume in een assemblage van geëxtrudeerde volumes en revolutie in plaats van gladstrijken. Het is jammer, hier ontbreekt echt iets, want deze oplossing legt meerdere vormen en afmetingen van het patroon op om de naden niet te zien. Dus veel tijd en een esthetiek die niet wordt gerespecteerd. Bedankt aan degenen die de tijd hebben genomen om me te helpen.