Een nieuw vinkje maken

Hoi allemaal

In ons bedrijf hebben we offertes opgesteld die specifiek zijn voor ons bedrijf (zie bijgevoegd bestand). Helaas bestaan ze niet in de Solidworks-bibliotheek.

Is het mogelijk om ze te maken en in de tekeningen in te voegen?

Of is er een ander alternatief?

Bij voorbaat dank

exemple_de_cotation.png

Hallo

Dit is bij mijn weten niet mogelijk, we zullen het moeten doen met degene die in SolidWorks bestaan.

je kunt er een paar toevoegen door het GTOL-bestand te bewerken. SYM

edit: en als je niet wilt dat het wordt overschreven in toekomstige SW-updates, doe dan gewoon je eigen en voer dan de locatie in de opties / bestandslocaties /

3 likes

Hallo.

Eigenlijk met Solidworks, ik denk niet dat het mogelijk is. Aan de andere kant kun je er waarschijnlijk omheen.

Je opent een tekening, je tekent je speciale kader. Vervolgens maak je een blok aan.

Dan bewaar je dit blokje ergens waar het makkelijk voor je te vinden is.... En het enige wat u hoeft te doen is het te importeren volgens uw tekeningen en het bovenop uw afmeting te plaatsen.

Ik weet niet of het je kansen zal volgen (misschien door de twee te selecteren en ze te koppelen? Maar geen zekerheden)

In de hoop dat het je kan helpen:)

1 like

@opiep27: Wat bedoel je?

Ik had de vraag verkeerd gelezen, mijn antwoord is voor de toegevoegde vlaggen en niet op de offerte.

Het dichtst in de buurt komt:

Controle beoordeling .

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_DIMENSION_VALUE.htm

3 likes

slechts één vraag, is het direct aan de kust (<DIM>) dat u het symbool wilt toevoegen?

Is het niet gewoon een optelsymbool naast je beoordeling  (een beetje zoals het toevoegen van een diameter of +/-, ...)?

Inderdaad wil ik een nieuw symbool maken in de <DIM> zoals bijvoorbeeld de standaard functionele dimensie (de langwerpige vorm rond de dimensie).

De techniek van het maken van een blok is niet levensvatbaar omdat het niet "past" bij de grootte van de kansen op basis van het aantal cijfers. Bovendien volgt hij de kust niet als hij verplaatst moet worden.