Hallo
Op Creo param 3 wil ik een volume creëren tussen 2 splines en tangens aan twee oppervlakken met rode lijnen, wat is de beste methode? Bedankt
Hallo
Op Creo param 3 wil ik een volume creëren tussen 2 splines en tangens aan twee oppervlakken met rode lijnen, wat is de beste methode? Bedankt
eigenlijk is het een scan tussen 2 3D schetsen:)
Ik kan dit bijna niet:
En dan :
Maar het is niet normaal voor grijze oppervlakken en het is geen effen blauw ding:(
Hallo
Het blauwe ding, zoals je zegt, in een oppervlak.
U kunt al uw 4 oppervlakken selecteren en ze samenvoegen, waarna u ze kunt stollen om de volumevorm te krijgen.
Heb je swept straightening geprobeerd?
S.B
Het probleem van oppervlakken is het gebrek aan beheer van tangenties:(
Swept smoothing geeft me dit:
Mijn doel is bijna bereikt, maar het volgt niet de tweede gidscurve:(
Voor het oppervlak volgt het je spline die niet raaklijn is, dus je resultaat is niet raaklijn.
Van wat ik begrijp, is wat belangrijk voor je is de x-y-vorm en de z-tangentie.
Je past je geveegde afvlakking aan om deze breder te maken in y, maar met de raaklijnen in z en dan maak je een eenvoudige snede volgens je 2e spline.
S.B
Dat is het precies, s.b.
Is het mogelijk om de tangentie van de spline te beheren (als ik de oppervlakken gebruik)?
Door de tangentiebeperking te stellen, eindigt het begin van mijn spline aan de andere kant van wat ik wil...
Als de tangentie niet goed wordt gedaan, zou je deze normaal gesproken moeten kunnen omkeren.
Hoe bouw je je spline? door middel van punten?
Is het anders mogelijk om het bestand te hebben waar ik naar kijk?
Hoe keer je de tangentie om?
De spline gaat eigenlijk door de 2 punten van extremiteit en 2 tussenliggende punten
U vindt de fihicer bijgevoegd
Hallo
Ik kan je bestand niet openen, het is een educatieve versie.
Om de richting om te keren, heb je een pijl nodig waarop je moet klikken.
Op mijn versie 4 moest ik, om de pijl in tangentie te hebben, de perpandiculaire curve-optie activeren.
Als je niet begint met de tangentie, kun je een plan maken en perpandisch werken.
S.B
Oh ja, neem me niet kwalijk, het is een studentenlicentie:)
Ik zocht naar deze pijl, maar zonder succes.
"Ik moest de perpandiculaire curve-optie activeren. "
Waar is deze optie?
De optie staat op het tabblad eindvoorwaarden (op creo 4)