Groet.
Ik ben erin geslaagd om iets in de buurt te doen, maar het is niet erg mooi / schoon.
Ik heb een cirkel gemaakt die als leidraad dient om een lus te maken.
1 schets begin van de lus "een eenvoudige 8mm lijn"
1 schets einde van de lus "een eenvoudige lijn idem van 8mm" met een helling
Hiermee maakt u een 3D-schets met een spline zonder deze op de cirkel vast te klikken
Verbind het begin en einde van de Spline met de begin- en eindschets
En het moeilijkste is om een mooie kromming te hebben terwijl je wordt geleid door de cirkelvorm door de 3 vlakken af te wisselen om de kromming punt voor punt aan te passen.
zodra de 3D-curve coherent lijkt, heb ik 2 tussenvlakken toegevoegd om de helling van het lint aan te passen. met een lijn van 8 mm (spanning in het middelpunt)
Vervolgens maak ik een "afgevlakt oppervlak" door in volgorde de esq start, inter 1, inter 2 en dan einde te selecteren.
Op dit niveau heb je geen oppervlak, dus geven we het een dikte met het "Dikke" functiemenu: oppervlak.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 2 uiteinden uit te breiden met de functie "gezicht verplaatsen" (ik weet niet of deze beschikbaar is op sw2013)
Ik hoop je te hebben kunnen begeleiden bij een oplossing, misschien niet de beste.
NB: Mogelijkheid om op 1 trede een spiraal te maken die je daarna verlengt als je een perfecte cirkel wilt.
Trouwens, kun je mijn cirkel vervangen door een elips;)
Niet zo makkelijk uit te leggen als onderwerp, maar het fungeert als een ideeënbus;)
Fijne dag allemaal
ruban.png