Een interessant artikel over dit onderwerp getiteld:
"Waarom je geen configuraties met DriveWorks zou moeten gebruiken"
Probleem 1
Door configuraties toe te voegen aan uw SolidWorks-mastermodel, verhoogt u de gegevens die in het bestand zijn opgeslagen, wat resulteert in het masterassembly-bestand dat ZEER GROOT, HEEL SNEL wordt! Als je dit ooit naar iemand zou moeten sturen, zou het enorme bestand moeilijk te verplaatsen zijn.
DriveWorks-oplossing 1
DriveWorks maakt een kopie van uw mastermodellen, de bestandsgrootte neemt niet toe. Omdat DriveWorks een kopie van de bestanden maakt en eraan werkt, kunnen de bestanden eenvoudig van machine naar machine worden overgebracht zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat iemand anders een kopie van uw stamgegevens heeft.
Probleem 2
Als u met uw SolidWorks-mastermodellen werkt en al uw geautomatiseerde ontwerpconfiguraties in één bestand worden bewaard - als er iets met dit bestand gebeurt (bijvoorbeeld als het wordt verwijderd of beschadigd raakt tijdens het maken van een nieuwe configuratie), kunnen al uw mastermodelgegevens verloren gaan.
DriveWorks-oplossing 2
DriveWorks doet niets met uw mastermodellen, behalve een kopie van de bestanden maken. Dit zorgt ervoor dat u nooit het risico loopt om al uw mastermodelgegevens te beschadigen of te verliezen bij het maken van nieuwe configuraties.
Probleem 3
Het gebruik van configuraties beperkt ook de interactie die u hebt met tekeningen.
DriveWorks-oplossing 3
Omdat DriveWorks gloednieuwe bestanden maakt, kan het ook gloednieuwe tekeningen maken die naar deze nieuwe bestanden verwijzen, dit zorgt ervoor dat de juiste modellen op de tekening verschijnen. DriveWorks geeft u ook de tools en de mogelijkheid om een hoge mate van controle te hebben over het uiteindelijke tekenblad, door elementen te beheersen zoals: de schaal van de tekeningaanzichten, eventuele annotaties die op de tekening verschijnen en ook aangepaste eigenschappen in de tekening.
Het doel van DriveWorks is juist om de bestanden voor elke uitvoering te dupliceren.
Wat u wilt doen, wordt rechtstreeks in SolidWorks gedaan met een artikelfamilie gekoppeld aan de "Configuration Manager" (klik met de rechtermuisknop op het configuratietabblad helemaal bovenaan de boomstructuur).
Het is jammer, het zou me in staat hebben gesteld om alle onderdelen en de plannen ervoor heel snel te maken.
Het principe van het doorlopen van de configuration manager is wat ik nu doe, maar ik zag dat ik de snelheid nog meer kon verhogen door DriveWorksXpress te gebruiken.
Het doel voor mij om configuraties te maken was niet om alle modellen terug te hoeven nemen zodra een van hen moet veranderen.
Als je ooit een idee hebt van iets dat DriveworksXpress en configuratie combineert, ben ik er helemaal voor.