Creëer een spline die zonder uitzondering door alle punten gaat op CATIA

Hallo;

Is het mogelijk om een curve (3d curve op Catia freestyle of Catia degitized shape editor) door alle punten van een kite profiel te laten gaan?

Ik weet niet of we dit handmatig moeten doen door de optie controlepunt in de 3D-curve te kiezen? (Ik heb het geprobeerd, maar dit lijkt me niet haalbaar!)

(bedankt voor het bekijken van de video controlepunt 3D-curve)

Voorbeeldlink (die mijn probleem illustreert)

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet

Hallo

Dit kan per macro, maar ofwel moet de macro in staat zijn om de punten in de juiste volgorde te selecteren.

op uw gekoppelde afbeelding worden de punten iteratief genoemd: Punt.1 ............ Artikel.97 

Als de punten moeten worden geselecteerd van 1 tot 97  kan het werken

Als u van punt 1 naar punt 9 moet gaan, dan moet u naar punt 2 enz. de volgorde handmatig definiëren.

Als uw punten zich in een TXT- of CSV-bestand bevinden (correct gesorteerd volgens de volgorde van selectie), kan een macro ze voor u maken en ze verbinden met een spline

Het is aan jou om te zien of het de moeite waard is om een macro te maken op basis van je invoergegevens.

Ik ga op 15 dagen vrij (eindelijk) vanaf morgen om 12.00 uur (dus geen toegang meer tot Catia) en ik heb veel werk af te maken, dus ik weet niet zeker of ik in staat zal zijn om te proberen een macro te maken die voldoet aan uw behoeften tot dan.

Fijne dag

1 like

Hallo Vincent:)

Dank u voor het antwoord. Dit gaf me een idee van hoe ik het moest doen. Ik ga proberen een macro te maken die rekening houdt met een groep punten elke keer, enzovoort. Je idee is geweldig. Ik hoop dat ik de macro correct kan doen. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op met het antwoord. Ik wens je een goede vakantie

Fijne dag

Met vriendelijke groet

Hallo

Hier is iets om u op weg te helpen.

In je vba-project importeer je het bestand vspline.bas

point_pour_spline.csv bevat de coördinaten van de punten

Fijne dag

point_pour_spline.csv
vspline.bas

Hallo, u kunt onder de CATIA helpen een macro vinden voor het construeren van curve(n).

CATIA Forum Is er een code waarmee u de punten van een Excel-cloud op Catia V5 kunt tekenen? | CAD (lynkoa.com)