Een kroon maken in Solidworks

Hoi allemaal

Ik moet een buis maken met een schijn van een kroon aan het einde onder Solidworks. Ik ben begonnen met het maken van een buis, maar ik weet niet na welke functie ik moet gebruiken om deze kroon te kunnen maken.

Als je een oplossing hebt, heel erg bedankt.

Kiki

Hallo

Kijk of het je kan helpen. 

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/comment-faire-une-virole-avec-un-bord-tombe-en-tolerie

Als je niet wilt dat het opvouwbaar is, hoef je alleen maar de schets van de diameter te knippen en de 4e functie van boven en links van mijn screenshot te gebruiken. In de balken die verticaal zijn.

Dit is de Brushed Boss/Base-functie en je schets moet worden gesloten, buis en achterkant met dikte.

1 like

Hallo 

Je hebt de Bossage/Swept Base-functie die dit zou moeten kunnen, maar je zult een schets moeten tekenen voor het profiel dat je wilt extruderen en een curve (die een schets kan zijn) die als leidraad zal dienen.

Dimitri

1 like

Hoi Killian

Welk type kroon? 

Ik werk in de wereld van het boren, ik kan iets voor je betekenen.

Jey

Hallo

Het zou interessant zijn om te weten welk type kroon u moet krijgen. Als het van het type geslagen kraag is (met vervorming van de buis), gestempeld onderdeel (met een matrijs), aanbouwdeel (lassen) enz..

Voor de tutorial over de huls heb ik een beetje moeite met het begrijpen van de middelen die zijn gebruikt om dit onderdeel te maken, in ieder geval om een roller met vormrol te gebruiken ??

Fijne dag allemaal

1 like

Dat is het precies, p.guyader. Eerst rollen we de huls op een normale buigmachine en dan gaan we verder naar een rolbuigmachine die we sluiten terwijl je rolt.

2 likes