Creëer een halve dimensie op Catia V5

Hallo

Ik probeer een halve kant te maken (met de werkelijke waarde) op een krassende weergave.

Als u kiest voor halve kansen, geeft Catia de waarde standaard niet twee keer weer!

Ik zou graag de echte beoordeling willen hebben, eigenlijk op een half zicht.

bijv. de PM 525.35-classificatie

Bij voorbaat dank

Hallo

A priori zijn alle beschikbare opties voor sidecuts hier te vinden:

http://www.staff.city.ac.uk/~ra600/ME2105/Catia%20course/CATIA%20Tutorials/driug_C2/driugbt1008.htm

Maar ik kon niets vinden om deze herinneringsregels te verbergen.

Edit: Het is mogelijk!

In feite hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop op de zijkant te klikken en "halve afmeting" te kiezen.

Een beoordeling is een beoordeling

dus geen halve kant

Als je een halve kant wilt, moet je je stuk doormidden snijden

@+ ;-))

Om de herinneringsregels te verbergen, zijn er de selectievakjes "Eerste extensieregel weergeven" en "Tweede extensieregel weergeven". vertegenwoordigd in de Help

Maar er is nog steeds de kustlijn zelf die heel blijft en dat is het hele probleem, ik zou het graag willen kunnen verminderen.

Anders zijn er ter informatie andere opties die alleen beschikbaar zijn bij het maken van de dimensie door met de rechtermuisknop te klikken: zoals de halve dimensie.

A+

1 like

Ja, ik heb mijn bericht bewerkt:

Wanneer u een dimensie maakt tussen een as en een ander element, is de dimensie die door de software wordt gemaakt automatisch een halve dimensie. 
Om dit probleem te omzeilen, schakelt u tijdens het maken het vinkje uit bij Halve dimensies in het contextuele menu (klik met de rechtermuisknop). 

Dus rechtsklik => halve kant.

Zie hier op 4 min 20 seconden:

https://www.youtube.com/watch?v=GmaHfUJ_Y6s

Ja, om de juiste waarde te krijgen, moet u dimensioneren tussen het te dimensioneren object en de symmetrie-as van het onderdeel.

Als deze niet standaard is aangemaakt, kunt u een as toevoegen:

1 like

Bedankt voor de tutorial, maar het voldoet niet helemaal aan mijn behoefte

Ik heb de oplossing gevonden die mij interesseert:

Maak een snee aan de zijlijn.

Dank u allen

Hier is het pictogram

1 like