system
1 april 2015 om 10:32
1
Hallo
Ik wil graag een onderdeel of assemblage in X_T kunnen exporteren door op een knop te klikken op Solidworks 2010?
Ik heb al zo'n knop gevonden om tegelijkertijd een export in .pdf en .dxf te doen voor mijn plannen die heel goed werkt.
Maar ik kan het niet vinden om naar X_T te exporteren?
Bij voorbaat dank
pl
1 april 2015 om 10:41
2
Verander gewoon de macro, ken je VBA-programmering?
Zie deze link:
http://forum.solidagora.com/macro-api-solidworks-enregistrer-pdf-dxf-x-t101.html
system
1 april 2015 om 10:50
3
Nee, ik ken het VBA-programma helemaal niet.
De link die je me hebt gestuurd is om de elementen van een bestand op te slaan.
Ik zou graag een knop willen die het eruit zou laten zien alsof ik "Bestand/opslaan als/" heb gedaan en opslaan in Parasolid x_t
gt22
1 april 2015 om 10:55
4
Zie deze link
Parasolid Macro Exporteren
http://www.3dcontentcentral.fr/macros/macro.aspx?id=557249
https://www.dropbox.com/s/l5vscy9dkpswb1i/PARASOLID.bmp?dl=0
@+;-))
remrem
1 april 2015 om 11:06
5
Hallo
Om een macro te starten is het vaak interessant om de recorder te gebruiken. Hierdoor kunt u de handige functies leren kennen.
Dan is het mogelijk om te verdiepen door te zoeken naar de gerichte elementen in de hulp: http://www.solidworks.fr/sw/support/1835_FRA_HTML.htm
Want wat interessant is, is vooral om te begrijpen wat je codeert en niet alleen een code te kopiëren die hier of daar te vinden is. Maar het vergt natuurlijk wel wat geduld en tijd.
Vriendelijke groeten.
3 likes
system
1 april 2015 om 11:53
6
gt22 Ik heb deze macro eerder geprobeerd, maar het werkt niet.
gt22
1 april 2015 om 11:57
7
Dit is een probleem met de 32/64-bits versie
Het probleem van iff of if
Plaats de macro om te controleren of deze goed werkt of niet
@+;-))
system
1 april 2015 om 11:57
8
Ik heb het net opnieuw gedownload om het te proberen en het zet me:
1 like
system
1 april 2015 om 12:06
10
Ja, eigenlijk heb ik een stuk gemaakt en toen heb ik het ergens opgeslagen en dan druk ik op de knop of ik heb de macro gekoppeld, maar dat laat het zien.
Misschien is dat niet hoe we het moeten gebruiken. Maar ik heb er nog een die zo werkt om op te slaan in .pdf en .dxf en die werkt goed
pl
1 april 2015 om 12:09
11
Het is goed geschreven (we kunnen niet zo goed zien):
Als Part.GetType = swDocDRAWING dan
Voert u de macro uit vanuit een onderdeel in SolidWorks?
1 like
system
1 april 2015 om 12:10
12
Ik voeg de afbeelding toe
sans_titre.jpg
system
1 april 2015 om 12:11
13
Ja, ik ben begonnen met de macro van een munt
system
1 april 2015 om 12:14
14
Sterker nog, ik weet niet of ik het zo moet gebruiken, niets geeft aan hoe ik het moet doen?
system
1 april 2015 om 12:19
15
Ik vond dit op een andere post, ik heb het gedaan, het werkt precies zoals ik wil!
Ik heb het bestand "save_x_t.swp" als bijlage geplaatst voor degenen die het willen.
Sub Sauvegarde_X_T()
Dim swApp als object Deel dimmen als object Dim boolstatus als Booleaanse Dim longstatus As Long, longwarnings As Long Dim Locatie Als String Dim Locatie_aangepast als snaar OpenDoc dimmen als object Dim Extensie_nieuw als snaar Dim Extensie_oud als snaar Dim retval als snaar Dim Naam Als String Dim Naam_aangepast als snaar
Stel swApp = CreateObject("SldWorks.Application") in Stel swModel = swApp.ActiveDoc in Stel OpenDoc in = swApp.ActiveDoc()
Extensie_oud = ". SLDASME" Extensie_nieuw = ". X_T" Locatie = OpenDoc.GetPathName Locatie_aangepast = Links(Locatie, Len(Locatie) - 7) retval = Dir$(Locatie_aangepast & Extensie_oud) Naam = Dir$(Locatie) Naam_aangepast = Links(Naam, Len(Naam) - 7) Titel = OpenDoc.GetTitle Titel = Links(Titel, (Len(Titel)))
' If retval = Naam Dan 'nRetval = swApp.SendMsgToUser2(Naam_aangepast & " DXF gemaakt !! ", swMbWarning, swMbOk) ' Einde als Deel instellen = swApp.ActiveDoc longstatus = Deel.SaveAs3(Naam_aangepast & Extensie_nieuw, 0, 0)
Einde Sub
save_x_t.swp
2 likes
system
1 april 2015 om 14:06
16
Ik heb ook het x_t.bmp icoontje voor je gemaakt dat ik heb gemaakt.
x_t.bmp
system
2 april 2015 om 05:55
17
Ik zet de nieuwste versie van de gecorrigeerde macro terug om op te slaan in X_T met het X_T logo dat bij :) hoort
Fijne dag allemaal!!
save_x_t.zip