Hoi allemaal
Ik probeer een onderdeel te maken in een assemblage, dit onderdeel zal worden gebruikt om twee kogels van gewrichten op verschillende oriëntaties met elkaar te verbinden.
Bekijk de foto's
piece1.jpg
piece2.jpg
Hoi allemaal
Ik probeer een onderdeel te maken in een assemblage, dit onderdeel zal worden gebruikt om twee kogels van gewrichten op verschillende oriëntaties met elkaar te verbinden.
Bekijk de foto's
Hallo
Je gaat naar het tabblad Assemblage en dan klik je op de pijl op het tweede icoon en je kiest nieuw onderdeel en dan vouw je de creatieboom uit en kies je het vlak (in een kamer of wat dan ook) om te beginnen met het ontwerpen van je onderdeel. Of anders een onderdeel en een nieuw onderdeel invoegen.
Hallo
Je gaat naar het tabblad Assemblage en dan klik je op de pijl op het tweede icoon en je kiest nieuw onderdeel en dan vouw je de creatieboom uit en kies je het vlak (in een kamer of wat dan ook) om te beginnen met het ontwerpen van je onderdeel. Of anders een onderdeel en een nieuw onderdeel invoegen.
Hallo
Hallo
Hallo
Om het voorstel van @ac cobra 427 uit te breiden, na een nieuw stuk te hebben gemaakt...
Maak in de assemblage een vlak (PLANE1) met behulp van 3 punten: de twee middelpunten van de bollen, en een derde punt, onderscheiden van de twee voorgaande, dat bijvoorbeeld de oorsprong van de assemblage kan zijn.
Gebruik vervolgens dit vlak om het verbindingsstuk te beperken, door het voorste vlak te laten samenvallen met PLANE1. Op deze manier bevat het gezichtsvlak van het verbindingsstuk de lijn die de middelpunten van de bollen verbindt. Het vlakvlak van het verbindingsstuk wordt dan gebruikt als basis voor het creëren van de functies: zoals een vorm van omwenteling als het gaat om het definiëren van een drijfstang...
Het voordeel van deze aanpak is dat als het verbindingsstuk goed is ontworpen, het zich automatisch aanpast aan een mogelijke beweging van de bollen van de aangrenzende delen.
Vriendelijke groeten
Hello@tous
@fauteux1959, als u mij toestaat, en natuurlijk als ik me niet vergis, probeert u een richtingsbalk te tekenen
Als dit inderdaad het geval is, denk ik niet dat dit soort parametrische modellering (gecontroleerd door een assemblage) voldoende is, want hoeveel je ook aan het stuur draait, de wielen zullen niet de lengte van deze balk verplaatsen en onderhevig zijn aan fouten, naar mijn mening een eenvoudige meting van de afstand tussen kogelgewrichten, onafhankelijke en slimmere modellering,
Vriendelijke groeten