Maak een eigenschap van een gelast onderdeel met Smartproperties

Hallo

Ik wil van mijn kant een nieuwe eigenschap maken die een kopie is van een eigenschap uit de lijst met gelaste onderdelen. (er is slechts één stuk gelast)

Ik wil graag de eigenschap "Beschrijving" kopiëren die we hieronder zien

Ik zou graag "Een eigenschap maken op het gekoppelde document" van SmartProperties willen gebruiken omdat er staat dat het mogelijk is om "een eigenschap op het onderdeel toe te wijzen aan een deel van een gelast onderdeel".

image

Ik weet echter niet wat ik moet invullen in het veld "eigenschap om te kopiëren", ik heb geprobeerd om Beschrijving in te voeren, maar het werkt niet ...
Er moet een manier zijn om aan te geven waar de woning te krijgen is.

Bedankt voor je hulp

Hallo
Heeft u geen contract voor technische ondersteuning?

Hallo;

Laat ons weten welke softwareversies zijn:
=>MycadTools versie?
Controleer hieronder of de bug geen deel uitmaakt van een oplossing:

=>Solidworks-versie?

Het toevoegen van een eigenschap van een gelast onderdeel is alleen mogelijk als deze eigenschap bestaat in uw gelaste onderdeel

Als er geen eigenschappen aanwezig zijn in uw gelaste item, heeft u geen eigenschappen die zijn hersteld.
Voor Beschrijving heb je een Description eigenschap nodig in je artikel over gelaste onderdelen.
Hier vind ik met een rechtsklik op mijn artikel en vervolgens op de eigenschap DESCRIPTION voor mijn artikel en dus de mogelijkheid om deze op te halen via de smartproperties.

1 like

myCAD v2025SP2.1

ZW 2025 SP3.0

de eigenschap bestaat, dus ik zou deze moeten kunnen ophalen, maar de eigenschap " profiel " die ik op kamerniveau wil maken, verschijnt niet na het valideren van het SmartProperties-masker

image

Daarnaast @sbadenis de analyse dat het ook noodzakelijk is dat de gelaste onderdelenlijst up-to-date is.

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de voorwaarden van Smartproperties met betrekking tot het ophalen van de eigenschap van het document waarnaar wordt verwezen, nog steeds beperkend zijn.

• Als het actieve document een tekening is, wordt de eigenschap opgehaald uit het 3D-model en toegewezen aan de tekening.

• Als het actieve document een gelast onderdeel is en de selectie een gelast onderdeel is, wordt de eigenschap opgehaald uit het 3D-model en toegewezen aan het geselecteerde gelaste onderdeel.

• Als het actieve document een mechanisch gelast onderdeel is en de selectie een onderdeel is, wordt de eigenschap opgehaald uit het eerste gelaste onderdeelartikel en toegewezen aan het 3D-document.

• Als het actieve document een assembly is en de selectie een onderdeel van de assembly is, wordt de assembly-eigenschap opgehaald en toegewezen aan het geselecteerde document.

Alleen de eigenschap van het eerste artikel van het gelaste onderdeel is recupereerbaar in een onderdeel (en zelfs dan weet ik niet zeker of het op deze manier werkt, de tekst is in mijn ogen niet erg duidelijk).
Anders is het eerder de tegenovergestelde weg (onderdeel naar mechanisch gelast).

Dat begreep ik tenminste.
Een verzoek aan de hotline is waarschijnlijk noodzakelijk...

Van mijn kant herstel ik de stroming van een plaatwerk op deze manier, aan de andere kant een plaat = 1 stuk bij ons dus geen multibody en dus geen risico om naar een ander lichaam te wijzen.
In jouw geval meerdere buizen, ik weet niet hoe deze functie zich gedraagt.
En ook niet mogelijk om voor mij te testen, omdat elke test invloed heeft op alle andere cartoonisten (ongeveer 20).
Het is aan u om te proberen de hotline te bellen om erachter te komen of dit in uw geval haalbaar is.
En deel de feedback met ons.