Ik ben op zoek naar een manier om een plat oppervlak van een kubus te buigen ten opzichte van het massamiddelpunt, op SolidWorks.
Voor het moment slaagde ik erin om het oppervlak op een eenvoudige manier te buigen, met het tabblad "oppervlak --> vrije vorm -->controlepolygoon" om mijn gezicht op de x,y,z-as te buigen. Maar ik kan het verband niet leggen met het zwaartepunt van mijn stuk.
Iemand nog advies voor mij? Het doel zou zijn om een plat oppervlak om te vormen tot een gebogen oppervlak met een gedefinieerde kromtestraal ten opzichte van het massamiddelpunt van het onderdeel.
Het is mogelijk om in een 3D-schets een punt te maken dat samenvalt met uw zwaartepunt (Massa-opties, weergegevenszwaartepunt). Aan de andere kant zal je CDG (Center of Gravity) automatisch bewegen als je een gezicht (je kromming) wijzigt, wat voor soort relatie wil je tussen je krommingen en deze CDG? U besteedt uw tijd aan het opnieuw opbouwen (CTRL+Q) van uw onderdeel... Vriendelijke groeten
Een kubus met een gebogen gezicht... Wat is de afbeelding die het dichtst in de buurt komt? Twee vragen rijzen: - Voor elk oppervlak varieert de kromming op elk punt op het oppervlak, dat wordt gecontroleerd volgens de twee richtingen (U, V) van de parametrisering. Wat betekent de uitdrukking "een bepaalde kromtestraal ten opzichte van het massamiddelpunt... "? Is het een constante straal, in welk geval het oppervlak een bol is (figuur links), of een vorm die wordt gedefinieerd door spline-type geleidingscurven (figuur op de voorgrond)? - zoals aangegeven door Maclane, genereert uw idee van het definiëren van het oppervlak een cirkelvormige referentie: de vorm van het oppervlak hangt af van de positie van het massamiddelpunt, maar het massamiddelpunt hangt af van de vorm van het oppervlak. Ik weet niet zeker of een SolidWorks-functie het zal accepteren...