Hallo
Ik zou graag willen weten hoe ik polygonen op een bepaald oppervlak kan maken, zoals op dit
En om een ander materiaal van elkaar toe te kunnen voegen.
Bedankt!
Hallo
Ik zou graag willen weten hoe ik polygonen op een bepaald oppervlak kan maken, zoals op dit
En om een ander materiaal van elkaar toe te kunnen voegen.
Bedankt!
Goedenavond
Je moet een beetje plezier hebben, kijk naar mijn tutorial en gebruik het begin (tot pagina 7) om je kleine piramides van verschillende vormen te maken. Het werkt ook met een driehoek als basis...
Bedankt voor de tutorial, ik zal ernaar kijken.
Eigenlijk wil ik zo'n patchwork maken voor een tafel op een 2 mm dik laminaat met minder stukken.
Oké, dus je wilt een visueel effect bereiken en geen reliëf hebben.
Patchwork kan alleen driehoekig inlegwerk zijn zonder volume, of met een licht volume door bepaalde elementen van inlegwerk iets hoger te plaatsen.
Maar afgezien van inlegwerk zijn de mogelijkheden beperkt, wetende dat het in laminaat niet mogelijk is om aan thermovormen te doen.
In plaats van laminaat zou het beter zijn om anders te werk te gaan: maar vooraf specificeren zoals @Ac cobra vraagt :-) of de driehoeken volume hebben of plat blijven.
Ja, plaats mijn stukken gewoon op een paneel, dus er is alleen de dikte van het laminaat.
In dit geval hoef je alleen maar een schets te maken en:
- Maak een screenshot en gebruik de afbeelding als sjabloon
- Of maak een algemene schets van enkele tientallen driehoeken en vervolgens een extrusie door een ruimte van 0,1 mm tussen elke driehoek in te kerven om iets bruikbaars en aanpasbaars te hebben volgens het verkregen effect.
- Laat vervolgens een PDF-bestand opslaan en afdrukken om als momentopname te gebruiken om de toppen van de driehoeken te tekenen.
- Of je maakt een 3D-tekening en je drukt deze af om het als cliché te gebruiken, of je slaat de MEP op in PDF en drukt hem af om als cliché te gebruiken.
De andere oplossing is om de achterkant van het laminaat over te trekken, maar het hangt ervan af of je laminaat gewoon is of dat je het wilt maken zoals op de foto met verschillende kleuren.
Vriendelijke groeten
Hallo
Eigenlijk is het idee, indien mogelijk, om een rechthoek te maken en lijnen te tekenen om de veelhoeken te maken. En maak ze dan onafhankelijk, om ze te scheiden.
Ik denk dat dit niet de juiste manier is om het aan te pakken, want als je een rechthoek of een parallellogram maakt (een andere functie die beschikbaar is voor tekenen), heb je ofwel automatische vierkantheids- of parallelliteitsrelaties. Die je moet verwijderen om je trucs te doen.
Bovendien, van het weinige dat ik heb begrepen van de geometrie van de driehoek , zelfs als die er is, is het dat deze slechts drie zijden heeft: wat betekent dat je bij een schets van een parallellogram ook de overbodige zijde moet verwijderen.
De gemakkelijkste manier is om rechte lijnen te maken , maar het doel van het forum is misschien niet om uit te leggen hoe je een gewone schets maakt. Wat ook van belang is, is hoe je van schetsen naar overtrekken op het laminaat of een automatisch snijden gaat (om gezien te worden)
Met de reeds voorgestelde informatie zou je op zijn minst een lijn op je materiaal moeten kunnen trekken.
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Ik zie niet echt hoe ik het moet doen, ik kan mijn driehoeken maken met de lijnfunctie, maar als ik ze eenmaal heb geëxtrudeerd, verenigen ze zich, hoe maak ik een scheiding tussen elke lijn?
Het is normaal: je moet een spatie tussen elke regel plaatsen.
Het verbaast me zelfs dat de schets wordt geaccepteerd (?????)
Met andere woorden , je moet een eerste driehoek maken en dan nog een ernaast (dus twee driehoeken die elkaar niet raken)
De twee aangrenzende zijden moeten evenwijdig zijn (tweede driehoek evenwijdig aan de eerste driehoek) om te kunnen dimensioneren
Zet dan een beoordeling van 0.5 of minder. De breedte is afhankelijk van het snijgereedschap: 0,1 voor laser tot een paar mm bij CNC-snijden of 0,2 tot 0,5 mm voor de breedte van de figuurzaag.
Vergeet de bevestigingspunten niet, minstens drie of vier per driehoek. Anders vind je je weg niet rond de stukken, om nog maar te zwijgen van de beknelling onder het hoofd die de snede zal maken en alle schade die het aan je onderdelen zal toebrengen.
Kunt u uw bestand mailen?
Laatste opmerking (die ik al eerder heb gemaakt) zolang je niet zegt hoe je je snede gaat maken: het zal voor ons moeilijk zijn om je advies of suggesties te geven
Vriendelijke groeten
Hallo
Het lijkt mij geen optimale methode, ik denk dat er een manier is waarop je dit soort dingen kunt doen.
Hier is het bestand
Goedenavond
Het basiselement van elke 3D-constructie is een schets.
Van deze schets maken we een oppervlak of een volume. En wat dan nog!
Ik merk echter dat u nog steeds niet op onze vragen wilt antwoorden en geen rekening lijkt te houden met onze opmerkingen en dat u lijkt te twijfelen aan de methode die wij voorstellen.
Je bent veel te sterk voor mij die veel meer beginner ben dan jij en met mijn paar uitgebrande neuronen: ik zou je niet veel kunnen helpen.
Dientengevolge: ik trek mij terug uit de discussie en wens u veel succes.
Vriendelijke groeten
PS: Als iemand in staat is om een volume of een schetsbestand direct bruikbaar te maken buiten SW met uitsparingen zonder spaties tussen elke streek, dan is dit de oplossing. Bovendien zal de expert die in staat is tot deze prestatie ons uit vriendelijkheid en mededogen vertellen: welk gereedschap hij zal gebruiken om het laminaat te traceren en/of te snijden. Dat wil zeggen, welk bestand moet worden geproduceerd om de snede te maken. Nederig de jouwe: -)
Ik let op, ik zeg alleen dat het niet de gemakkelijkste is, maar het is me gelukt.
Ik gebruikte "Offset-entiteiten" en voegde vervolgens toe tussen de lijnen van 0,1 mm door de bidirectionele optie aan te vinken en voila.
Hier is het bestand:
Het is je gelukt, het is goed, maar het is een puur wonder als ik zie hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
Bovendien zijn er overal defecten, hallo de gereedschappen erachter om de snede te maken.
Voor ons, die SolidWorks-professionals zijn, en vooral sommigen, als ze het resultaat zien, zal er haar in hun hoofd groeien.
Bovendien zijn we heel, heel ver verwijderd van het beeld van je eerste bericht.
Vriendelijke groeten
De afbeelding was alleen ter illustratie, ik zou driehoeken veel groter maken.
Inderdaad, ik begrijp mijn knooppunten, ik denk dat het door mijn tracering komt dat ik opnieuw zal beginnen te zien.
Voor het gereedschap zullen het mijn handen zijn, die overtrekken en vervolgens snijden met een cirkelzaag.
Ja, als ik mijn onderdelen kies om te extruderen, neemt het wat aan tot aan de getekende lijn en niet degene die wordt verschoven.
De oplossing is het volgende zonder vertraging!!
Maak een baas van het hele oppervlak en teken vervolgens een schets op de baas met de constructielijn van alle driehoeken, maak vervolgens een schets voor elke driehoek door de lijnen van een triange om te zetten in een constructielijn "Je hebt 1 schets in de constructielijn, en evenveel schets als driehoek"
1) Gebruik de Split-tool waarmee u een groot aantal aaneengesloten onderdelen kunt maken die u in een assemblagebestand opslaat door de lichamen op te slaan
2 Elk stuk kan zijn eigen materiaal hebben, een beetje snel, maar de basis is om het stuk op te breken, het voordeel is om een schets in de lijn van constructie te houden die je naar believen kunt wijzigen
Ik begrijp niet hoe je schetsen maakt van driehoeken in de bouwlijn. Een schets voor een driehoek?
En waarom achteraf converteren?
Is er een website om dat te doen?
Hallo
De techniek die @contact_94 voorstelt, is eenvoudig.
Het ziet er precies uit alsof je met een potlood of een overtrekpunt op de achterkant van je laminaat aan het overtrekken bent (als je een professional bent).
Kortom
1°) De extrusie komt overeen met uw laminaatplaat
2°) De schets komt overeen met de overtreklijn
3°) De scheidingslijn is een functie waarmee je het oppervlak kunt verdelen (alsof je een lintzaag hebt). Het is deze scheiding die ervoor zorgt dat het volgende gereedschap kan werken.
4°) Het "gespleten" gereedschap komt overeen met wat de lintzaag fysiek doet en met de persoon die zaagt.
Ik merk op dat we, ondanks onze herhaalde verzoeken, nog steeds niet weten hoe je van SolidWorks CAD naar plotten op laminaat gaat.
~ Ga je via een Europarlementariër???
~ Wat doe je met het plan als je eenmaal de Europarlementariër hebt???
Vooral omdat we ook de grootte, lengte en breedte van uw laminaat niet weten. Met een A4'tje kom je niet ver.
Naar mijn mening is de vraag die onbegrijpelijk blijft, waarom SolidWorks gebruikt om aan het einde een snede te maken met een lintzaag.