Lepel met gladgestreken baas

Hallo

Ik zou graag een maatschepje van deze stijl willen maken met solidworks: https://www.usinenouvelle.com/expo/img/cuillere-doseuse-pp-fond-plat-10ml-007804930-product_zoom.jpg

Voor het holle deel wil ik de algemene vorm maken en dan een schelp maken. Hiervoor heb ik de vorm van het bovenste deel dat ik wil "verbinden" met de onderkant van de lepel geëxtrudeerd. Ik heb het geprobeerd met de gladgestreken baasfunctie, maar ik weet niet zeker of dit de juiste manier is om het te doen, omdat ik 2 groene cirkels krijg die ik van de ene hoek naar de andere kan verplaatsen zonder overtuigende resultaten (de verbinding is niet gedaan).

Dank u voor uw hulp.

screen.jpg

Hallo 

Voor soepel borstelen; Je moet met de twee schetsen op verschillende vlakken werken en dan selecteer je je twee schetsen door op CTRL te klikken en je selecteert je functie en dat zou goed moeten zijn.

2 likes

Hallo

De afgevlakte baasfunctie is de juiste oplossing, maar wat u moet weten. Dit komt omdat je tussen de twee schetsen precies hetzelfde aantal schetspunten nodig hebt, anders kunnen de schetsen niet goed op elkaar aansluiten.

Bovendien kunt u door het tekenen en gebruiken van geleidingscurven vorm geven aan de gladgestreken naaf om zo goed mogelijk aan de vorm van de lepel te blijven.

1 like

Kijk, ik heb net een kort stukje gemaakt in Solidworks 2016 om het je te laten zien.

cuillere_avec_bossage_lisse_ac_cobra.sldprt
3 likes