Hoe stel ik een stuklijstoptie in voor een familietabel voor onderdelen? Bedankt

Hallo

Ik ben bezig met het opnieuw maken van de schroef boekenkast voor mijn bedrijf. Door configuraties te maken voor verschillende maten schroeven, ringen, enz.

Ik heb een klein probleempje... Ik wil graag een kolom aanmaken in de tabel "Artikelfamilie" waar ik -> de standaard nomenclatuuroptie kan instellen: "Configuratienaam".

Deze instelling wordt gebruikt bij het invoegen van een stuklijsttabel om de verschillende configuraties weer te geven die in de assembly worden gebruikt en niet de bestandsnaam.

Omdat ik deze aanpassing in het begin niet had gemaakt (vanwege gebrek aan kennis van de optie), zou ik terug moeten gaan naar alle configuraties om de aanpassing te maken... Gemiddeld!!! (wetende dat ik alle bestanden heb afgemaakt)

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Virginia

capture_decran_2020-09-11_082733.jpg

Hallo 

Zie o.a. deze link

https://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/concat%C3%A9ner-du-texte-dans-les-familles-de-pi%C3%A8ces-solidworks

@+

Hallo,@vkneuss,

Ik denk dat deze optie eenvoudig is in uw documentsjabloon (zo is het bij ons). 2 opties:  of u controleert het op al uw configuraties of in uw nomenclatuur voegt u een kolom toe met de eigenschap sw- naam van de configuratie.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo

Waarom voegt u de eigenschap Sw-Configuration Name niet toe aan uw BOM-tabel , zie PJ en slaat u uw tabel op als een

Cdlt

propr_tavble.png
1 like

U kunt dit ook in de familietabel doen door een nieuwe eigenschap  aan te maken en de eerste kolom te kopiëren waarin de  configuratienamen zich bevinden.