Hallo allemaal, ik ben een beginner in een BE en ik heb een paar vragen. Allereerst zou ik graag wat aanwijzingen willen hebben om het onderwerp te kiezen: hoe doe je het? Ik heb een IUT in de werktuigbouwkunde gedaan, maar nu het concreet is, ben ik verloren. Ik wil graag algemene informatie zoals: hoe kies ik tussen een laminaat en een uitgerekt laminaat? Waarom kiezen voor een A60 in plaats van een S235?
En alle andere informatie die ik voor mezelf zou kunnen gebruiken. Bedankt.
Het hangt allemaal af van de functie van uw onderdeel, heeft u een TTH nodig, mocht deze lasbaar zijn..... In feite moet je een CDC maken.dan kun je in boeken zoals bijvoorbeeld de memo of de gids voor cartoonisten informatie vinden.
Omdat ik 5 jaar geleden van school ben gegaan, sta ik mezelf toe u mijn mening te geven:
Het materiaal moet worden gekozen op basis van zijn kenmerken, die veranderen afhankelijk van het proces. Een extrusiematrijs oriënteert bijvoorbeeld de vezels, terwijl een gietstuk in een gieterij niet hetzelfde resultaat geeft.
Wat betreft de keuze van een staal bijvoorbeeld, S235 is algemeen en wordt overal gebruikt, dus gemakkelijker te vinden voor mijn onderaannemer, evenals S355 of 42CrMo4 met veel betere eigenschappen (of 42CD4).
Als er wordt gelast, kan het materiaal anders zijn , of machinale bewerking, staafdraaien ... Of zelfs om veren te maken. Kortom, er is een materiaal dat geschikt is voor de functies en productiemethoden.
En vergeet dus niet dat een onderaannemer niet al deze referenties op voorraad heeft. Er kan een neiging zijn om een materiaal dat op voorraad is te accepteren in plaats van met een deadline te moeten bestellen.
Naast alles wat al is gezegd, is het noodzakelijk om na te denken over
de kosten: van geheugen om van S235 naar S355 + 10% te gaan, van gegalvaniseerde plaat naar roestvrijstalen plaat x4,...
de uiteindelijke omgeving: als je een element maakt om buiten aan de Atlantische kust te zijn, zul je gemakkelijker roestvrij staal plaatsen, bijvoorbeeld in de voedingsindustrie, 304L of 316 roestvrij staal
De levensduur van de apparatuur: mijn element aan de Atlantische kust, als het maar één zomer meegaat, schakel ik het over op S235...
De esthetische kant als dit delen van het uiterlijk zijn die mogelijk speciale behandelingen vereisen.