Verschuiving van de afmetingen in de schets

Hmm, er zijn zeker grafische bugs in SW, maar veel meer aan de oppervlaktekant, gecompliceerde delen, enz.

Voor functies die zo elementair zijn als zijkanten op een schets, ben ik sceptisch...

Wat echt verbazingwekkend is, is het feit dat niemand anders dit probleem ervaart.

Lucas heeft een resetmethode gepost, werkt het nog steeds niet?

3 likes

Sorry voor de traagheid van mijn antwoorden, ik werk tegelijkertijd:(

Ik heb zojuist de @Lucas reset-methode getest (bedankt trouwens, ik kende deze methode niet ;)), de afmetingen blijven verschoven, niets te doen, Met deze methode heeft Solidworks al zijn parameters op nul gezet, maar er verandert niets...

Op uw werkstations is er dezelfde bug??

Cdt

Joss

Nee, geen bugs.

Heb je een gedwongen reconstructie geprobeerd?

(Zeker ja, maar soms vergeten mensen het en dat lost een hoop problemen op;)

2 likes

Ik heb net je kamer geopend onder sw14 sp2.0

En inderdaad, de kansen zijn verschoven.

Wanneer u probeert de 4000-classificatie aan de uiteinden te bevestigen, begint deze naast de 7000-classificatie.

Aan de andere kant, als ze haar fotografeert en de schets ontvangt, loopt ze niet meer rond...

1 like

@opiep, ja, bij het fotograferen van de dimensie dwaalt het niet meer rond, maar door te modificeren en opnieuw aan te passen en opnieuw aan te passen (dankzij de klant ;p) mijn stuk is er altijd een heuvel die na een tijdje "springt" ... En aangezien het dat met mij doet op alle stukken die ik maak... Het is een beetje zwaar^^

@jose, ja, ik heb de reconstructie geprobeerd, het werkt niet:(  (Heb je het over Ctrl+Q?)

Net als bij OPIP27 zijn de kansen gecompenseerd.

Andere dingen die me opvallen:

- de kansen van 700 verschijnen met ronde "handvatten", de kansen van 1700 met vierkanten

- Als ik de afmetingen laat verschijnen door te dubbelklikken op de schets, gedragen de afmetingen zich normaal.

Vraag: Zijn deze afmetingen gekoppeld aan een ref-vlak?

1 like

Nee, ik hang zelden mijn ribben op aan ref-plannen, over het algemeen beperk ik mijn uitgangspunt tot mijn afkomst en dat is het...

Komt waar je kansen zijn, overeen met een plan?

Het ziet er ongeveer zo uit:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_Dimensioning_3D_Sketch_on_Plane.htm

1 like

Nou ja, sommige wel en andere niet...

In het voorbeeld van een munt die ik heb gepost, staat de 7000 dimensie inderdaad op een vlak (voorvlak) maar de 4000 dimensie en de andere die iets verschoven zijn, absoluut niet... Het is moeilijk te begrijpen...

Heb je schets A opnieuw gedimensioneerd? Omdat geen enkele beoordeling ronddwaalt. 

Op schets B, wanneer we een "niet-gehechte/offset" nemen (nou ja, degenen die een vierkant hebben) om ze opnieuw te bevestigen, veranderen ze van vlak (bijv. die rechts van de afmeting ee 7000 gaat van recht naar vooraanzicht). 

Als u een antwoord krijgt van de hotline, laat het ons dan weten.

1 like

Hallo

@opiep, nee, ik heb schets A niet herdimensioneerd, op dit stuk heeft alleen schets B afmetingsproblemen.

Voor de hotline houd ik je op de hoogte, maar ik denk niet dat ik haar vandaag zal bellen, ik ben de laatste tijd behoorlijk overbelast:(

In ieder geval bedankt voor je antwoorden en je betrokkenheid;)

Cdt

Joss

Hallo

Het eerste wat ik zou doen is de schets veranderen in zwart: schetsen die niet helemaal beperkt zijn, zijn meestal niet geweldig.

Is het probleem altijd aanwezig wanneer alle entiteiten van de 3D-schets volledig beperkt zijn?

Ja, vanaf het moment dat een heuvel is verschoven, blijft dat zo, of de schets nu volledig beperkt is of niet. En zelfs als ik een schets / een netwerk moet wijzigen, verwijder ik onvermijdelijk beperkingen en is er altijd een moment dat het blauw is...

Nou, volgens de Hotline is het een grafische bug vanwege mijn computer, maar ze konden me niet vertellen waar het precies vandaan kwam, de operator ziet deze pb voor het eerst, het is geen Solidworks-bug (volgens hem)... Dus a priori niets te doen, behalve de verspringende kusten verwijderen en ze opnieuw creëren...

Lalilala...

Cdt

Joss

Hoi @Joss,

Ik kom terug op de discussie, gewoon om je gerust te stellen... :) Ik had net exact hetzelfde probleem (zie afbeelding). In een virtuele kamer die ik heb gedupliceerd, onafhankelijk gemaakt en aangepast.

Het laat alleen maar zien dat het niet van je werk komt, en het is ook niet nieuw in 2014, ik ben onder 2013!!

A+

screenshot465.jpg