Het afbreken van deze trechter

Wie weet  de oplossing om een trechter in vier vlakken te breken. Ik moet vier vellen snijden om met een laser te snijden. Ik gebruik de snijoptie in de plaatwerkfunctie, één rand ok twee, ik heb een bericht dat de geometrie om uit het gebied te snijden te complex is. Vier randen verschijnt hetzelfde bericht. Bij voorbaat dank.

tremille.sldprt

Hallo

Ik stel voor dat je in plaats daarvan overgangsvouw gebruikt en vooral transformeert in plaatwerk, wat momenteel niet het geval is

Een paar dagen geleden is er een uitstekende tutorial gemaakt  (zie de video)https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/rayonner-seulement-sur-les-extr%C3%A9mit%C3%A9s?page=1#answer-4049449

Onthoud dat in uw geval de twee vierkanten van de schetsen 1 of 2 mm open moeten zijn. Het is dus niet nodig om de nabeschouwingsfunctie te gebruiken.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo @Pascal.bospac;

Als ik je lees, lijk je op zoek te zijn naar onafhankelijke sneden van de 4 zijden van de trechter, die vervolgens worden gelast... Waar of niet waar?
Als dit het geval is, en gezien de eenvoud van de trechter, zou ik in de verleiding komen om in plaats van een enkel lichaam, volume of plaatwerk te "ontbinden" door middel van verschillende sneden, het te "componeren" door middel van geëxtrudeerde volumes, waarbij elke kant zo een onafhankelijk volumelichaam wordt.

Nadat voor elk vlak van de hopper een benoemd aanzicht is gemaakt dat er loodrecht op staat, volstaat het om voor elk van deze benoemde aanzichten een tekeningaanzicht te maken, de lichamen van de andere vlakken te verbergen en de maatvoering te maken.
Bijgevoegd voorbeeld (SW 2021), met gewijzigde trechterafmetingen zodat ze geen 4 identieke vlakken hebben, evenals de dikte van de plaat.

Vriendelijke groeten.

tremie.zip
2 likes

Hallo

Het enige wat je hoeft te doen is op de binnenkant van de hopper te klikken en het bestand op te slaan als dxf.

1 like

Hallo.

De drie antwoorden helpen me bij mijn project, nogmaals een grote dank aan iedereen