Definieer een nieuwe oriëntatie/benchmark

Hallo

Hoe de bijlage op een tekening te oriënteren, zoals in deze afbeelding:

Moeten we de oriëntatie van het uitzicht veranderen?

Een herkenningspunt maken?  Zo ja, hoe definieert u standaardaanzichten als het vooraanzicht op basis van een coördinatensysteem dat is gemaakt door het menu "Invoegen > referentiegeometrie"?

widget.sldprt

Hoi .PL

Haha, ik dacht dat ik dit gemakkelijk zou doen in de invoegmodus en dan met de rechtermuisknop op rotatie. Maar in feite is het het referentievlak dat verrot is!

Je zult inderdaad nieuwe plannen moeten maken als je jezelf ten opzichte daarvan wilt positioneren. Of u kunt uw kamer direct naar eigen inzicht oriënteren.

Vervolgens ga je naar weergave => bewerken => Oriëntatie

Daar heb je een nieuw venster dat op het scherm wordt geopend. Selecteer "nieuwe weergave" (een spotting scope met een kleine gele ster/vuurwerk erop). Je vult de naam van je weergave in => ok

En wanneer u vervolgens uw partij in de MEP invoegt, hoeft u alleen maar de naam te selecteren van de weergave die u zojuist hebt gemaakt

Ik hoop dat ik je verwachting heb begrepen

Bewerken: 

Anders, als u geen nieuwe weergave wilt maken. Zet uw dak op de plek die u interesseert. Je volgt dezelfde procedure. Behalve dat in plaats van "nieuwe weergave" klik op "update standaardweergave" (een verrekijker met rotatiepijl). Het zou uw weergaven moeten resetten. Maar nooit getest, je zult me vertellen of het goed werkt

3 likes

Zelfde als coin37coin,

Ik gebruik de optie "standaardweergaven bijwerken" die uw weergaven opnieuw definieert van de huidige weergave en de weergave waarmee u wilt dat deze overeenkomt.

Anders kunt u, zonder de aanzichten van uw onderdeel te wijzigen, uzelf in de 3D positioneren met de gewenste oriëntatie van uw onderdeel en in de tekening kiezen om de weergave "in uitvoering" in te voegen

2 likes

Coin37coin heeft de juiste methode gegeven voor het algemene geval en ik bevestig dat de update van de standaardweergaven goed werkt (trouwens, wees voorzichtig als er al een tekening is gemaakt, de weergaven zullen volgen...)

In dit geval, als het mogelijk is in vergelijking met de rest van het project, is de gemakkelijkste manier om een lichaamsverplaatsingsfunctie (invoegen/functie/verplaatsen-kopiëren) toe te voegen met behulp van de beperkingsmethode (zie pdf in bijlage).

tuto1.pdf
3 likes
@coin37coin het je gelukt om een weergave te maken die precies lijkt op die in de afbeelding? Kun je een ZIP van de kamer + het plan sturen?
@martvy: idem, kun je een voorbeeld sturen? @stefbeno: Ja, de oplossing van het verplaatsen van lichamen met beperkingen kan inderdaad werken, dank je.

Om de waarheid te zeggen, zou ik ook geïnteresseerd zijn om te weten of we, en vooral hoe, een weergave door 2 vlakken kunnen definiëren.

Een andere oplossing die goed werkt (vooral omdat je een geïmporteerd onderdeel hebt, dus we geven niet om het verlies van informatie, toch?) is om een assembly te gebruiken en opnieuw op te slaan in sldprt-formaat. U plaatst uw onderdeel erin en beperkt het ten opzichte van de plannen voor subassemblages. Ik weet niet of dat de oplossing van stefbeno is?

Het werkt in ieder geval voor jouw stuk (zie bijlage)

Het is de snelste omdat ik de methode heb geprobeerd om de weergaven opnieuw uit te voeren, maar het is niet eenvoudig om het juiste plan goed georiënteerd te hebben met je kamer (het vereist geduld ...)

widget2.sldprt
1 like

Hoi .PL

Ik heb dit stukje al ergens gezien:)

Sterker nog, de snelste oplossing (naar mijn mening):

- Je opent de kamer

- Je zet jezelf normaal op het platte gezicht dat op je tekeningaanzicht zou moeten verschijnen

- U werkt de standaardweergaven bij om de huidige weergave in te stellen als de vooraanzicht

- Je maakt je tekening en je plaatst je weergave

- U selecteert de rand die horizontaal moet zijn in uw planweergave

- U gaat naar Gereedschappen, Tekenweergave uitlijnen en u kiest: Stop Horizontaal, uw weergave is zoals gedefinieerd in uw afbeelding, de manipulatie duurt ongeveer 30 seconden

Ik vroeg je een video

A+

Mick

vue_mep.mp4
5 likes

Tip top met de nieuwste @Mick manip! (jammer dat het niet in 3D is deze trouwens)

Goed gedaan Mick! Inderdaad, ik was op zoek naar een snelle methode die beide zou doen, hetzij in de 3D of in het vliegtuig, maar a priori is het niet mogelijk! Geen verzoek tot verbetering op dit onderwerp?

Hoi .PL,

Voor zover ik weet geen bestaand verbeteringsverzoek

A+

Mick

Hallo

Ik zie de moeilijkheid niet echt, ik moet een stukje informatie hebben gemist!

Als u uw volume wilt heroriënteren ten opzichte van 2 kanten, moet u 2 kanten selecteren tijdens de "Normaal naar". De eerste zal GEZICHT zijn, de tweede BOVEN.

En dan werk je je weergaven bij, of je slaat op als een nieuwe weergave.

Edit: afbeelding vernieuwd.

orientation.jpg
7 likes

Inderdaad, uw oplossing is nog eenvoudiger Benoit!

Bedankt!

Ouoooh Benoit, petje af voor de truc!

1 like

Sterker nog, het is zelfs nog sneller.

Bvo

1 like

Nou, de truc met beide plannen. !

1 like