Definieer een oorsprong bij het opslaan van een plan in dxf-formaat

Hoi allemaal

Ik wil geometrie exporteren naar comsol muitiphysics 4.4 voor een axisymmetrisch 2D-model.

Om dit te doen, heb ik mijn geometrie in SW gemaakt en vervolgens een tekening gemaakt zonder annotaties en zonder basiskaart.

Ik wil nu deze basiskaart exporteren naar comsol met behulp van het DXF-formaat, maar om dit te doen, moet ik een oorsprong instellen of mijn vlak lokaliseren op een bekende afstand van de randen van het blad (de oorsprong bevindt zich linksonder op het planblad in SW).

Heeft u ideeën

Bedankt

Hallo

Het lijkt mij niet dat de DXF een oorsprong beheert. Waarom werkt een record onder DXF niet?

Waarom niet tekenen van uw geometrie, en dan bestand op te slaan als en kiezen voor dxf

Vanaf daar zal het u vragen naar het vertrekpunt van de uitgang.

1 like

Vind ik leuk (zie afbeelding)

dxf.png
2 likes

Hallo weer,

Dank u voor uw antwoorden. Eigenlijk is mijn geometrie een assemblage, dus ik kan DXF niet kiezen in de opname-opties.

Bedankt

image1.jpg

Ik heb nodig om dit soort dingen te doen voor, en de snelle manier die ik gebruikte was om de dxf (verkregen door SW) en open het met Draftsight.

Van daaruit heb ik alle geometrie (streken) verschoven naar de oorsprong van de dxf en opnieuw opgeslagen.

2 likes

Bedankt voor deze feedback, maar op mijn professionele computer heb ik niet de mogelijkheid om programma's te installeren.

Een andere oplossing geïntegreerd met solidworks, of comsol misschien?

En waarom zou je niet doen wat je doet, maar door een schetspunt toe te voegen aan de coi van je vel, dus door te exporteren in dxf, blijf je achter met dit punt dat overeenkomt met de oorsprong =)

Nee?

1 like

Heb je geen Draftsight? Het wordt standaard aangeboden bij het installeren van SolidWorks denk ik. Dit is Dassault's "AutoCAD".

1 like

Hallo, ik raad je een andere methode aan.

-Creëer een coördinatensysteem in uw assemblage waar u het wilt hebben.
-Sla uw assemblage op in ACIS-formaat (. SAT), en vergeet niet de nieuwe oorsprong die je zojuist hebt gemaakt op te geven als referentieoorsprong in de opslagopties.
-Start Draftsight
-Voer ACISIN in de opdrachtregel in en open uw .sat-bestand
-Uw deel wordt ingevoegd in het grafische gebied, met het coördinatensysteem dat u hebt gemaakt als oorsprong .
-Sla je blad op in .dwg
-Het converteren van .dwg naar .dxf zou voor jou geen probleem moeten zijn...

EDIT: sorry, je kunt opslaan in .dxf rechtstreeks vanuit Draftsight.

Als je een probleem hebt met de oriëntatie van je partij in Draftsight, speel dan met de richting van de assen van je coördinatensysteem!

Cdt

Joss

2 likes

Ik weet niet of ik de vraag goed begrepen heb, maar goed.

Om een coördinatensysteem te hebben, waarom maakt u dan niet 2 lijnen die de X- en Y-assen vertegenwoordigen waarmee u zich later kunt uitlijnen?

Anders, aangezien het een kwestie is van het herstellen van een overzicht, waarom zou u de DXF dan niet opnieuw openen met SW zodra deze is gemaakt? Vervolgens kunt u de omtrek van de tekening kopiëren/plakken naar 3D en deze verplaatsen.

Hoi allemaal

Helaas kan ik geen oplossing vinden voor dit probleem, dat mij in het begin eenvoudig leek.

Voor de methode voorgesteld door chamade, komt mijn probleem voort uit het feit dat wanneer ik mijn geometrie in dxf opnieuw importeer in de 3D-omgeving van SW, ik alles opnieuw moet beperken voordat ik het verplaats. Gezien het aantal dimensies en het aantal verschillende geometrieën dat ik moet maken, lijkt het een mission impossible.

Toen had ik draftsight geïnstalleerd, maar ik kon de geometrie niet selecteren en er afmetingen voor instellen ten opzichte van het oorsprongspunt zonder het te vervormen of te verplaatsen om het uit te lijnen met mijn oorsprong.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Zodra de omtrek in 3D is gekopieerd, is er een "relatieve fixiteit" -functie op Catia waarmee u de positie van de lijnen ertussen kunt bevriezen zonder dat u alles opnieuw hoeft te registreren. Is er geen equivalente functie op SW?

Hallo

Ik kom terug (een beetje laat over het onderwerp...) met een oplossing die kan werken. Hier is hoe het te doen:

• Plaats eerst de weergave die u wilt exporteren in een tekening
  • Selecteer vervolgens deze weergave in de property manager
  • Vouw helemaal onderaan "weergave opslaan als" uit
  • Plaats de blauwe manipulator waar de oorsprong van de DXF zou moeten zijn
  • Redden

Ik heb de gegenereerde DXF opnieuw geïmporteerd in een nieuwe tekening; Het werkt. Het enige dat overblijft is testen op VideoCAM (Marcel Aubert)