Automatische definitie van een diameter voor een bepaald oppervlak

Hallo 

Ik probeer een formule te vinden, maar ik weet niet of het vermoeidheid is of een gebrek aan hantering, maar ik blokkeer...:)

Laat het me uitleggen:

Ik heb een M10-schroef waarvan ik weet dat het resistente gedeelte niet beweegt van 58 mm² van het origineel (zonder te boren).

Ik zou graag de formule willen vinden die me een stroomdiameter zou geven of dichter bij een stroomdiameter zou komen, Ø2 in dit geval op het plan, wetende dat het resterende resistente oppervlak (40,97 mm²) om de iteraties om dit oppervlak van 40,97 te bereiken te minimaliseren, maar ik heb de indruk dat ik te veel onbekenden heb, Heeft iemand een antwoord?

Bij voorbaat dank.

capture.jpg
1 like

Kan het je helpen?

Volgens deze site: http://b.urbani.free.fr/pagevisserie/visserie.htm 

Doorsnede van een 8 mm schroef  
(8 mm is de uitwendige diameter, we trekken er 1 mm van af
voor schroefdraad die niet bijdraagt aan de weerstand van de schroef)
De straal is dus 3,5
3,14159 x 3,5 x 3,5 = 38,50

als de schroef is gemarkeerd met 8.8 (hard staal) 
De treksterkte is 80 kg/mm² 
en dus 56 kg/mm² in afschuiving;  
Het zal daarom weerstand bieden aan :
38.50 x 80 = 3.08 Ton in tractie
38,50 x 56 = 2,50 ton in afschuiving 

als de schroef is gemarkeerd met 12.9 (extra hard HR HR-staal voor hoge sterkte ) 
De treksterkte is 120 kg/mm² 
en dus 84 kg/mm² in afschuiving;  
38.50 x 120 = 4.62 Ton in tractie
38,50 x 84 = 3,23 ton in afschuiving 

Doorsnede van een 8 mm schroef
(8 mm is de buitendiameter en trekken we 1,25mm af 
voor schroefdraad die niet bijdraagt aan de weerstand van de schroef)
De straal is dus 3,38
3,14159 x 3,38 x 3,38 = 35,88

als de schroef is gemarkeerd met 12.9 (extra hard HR HR-staal voor hoge sterkte )
De treksterkte is 120 kg/mm²
en dus 84 kg/mm² in afschuiving;
35.88 x 120 = 4.3 Ton in tractie
35,88 x 84 = 3,0 ton in afschuiving

@+

4 likes

Ik denk dat het deze formule is die je mist:

Ik denk dat je alpha kunt verbinden met de diameter van het gat...

surface_segment_circulaire.jpg
4 likes

Tenzij ik me vergis, denk ik dat R.Cos(alpha/2)=diatrou/2

1 like

En vergeet niet dat je restgedeelte bestaat uit 2 cirkelvormige segmenten

1 like

Bedankt voor je antwoorden, ik zal er dit weekend of volgende week naar kijken, ik heb het vandaag een beetje te druk met werk;)

Fijne dag voor jou.

1 like

Hallo

Dus, met r de straal van het kleine gat en R de straal van het grote gat kom ik uit:

Edit: Het hele ding * 2 ...

In feite heb ik de verhouding gemaakt van de sector tot de volledige schijf waarop ik een rechthoek van breedte r en lengtetoon L/2 aftrek.

Wanneer komt er een vergelijkingseditor op Lynkoa. (:

2 likes

Hallo, sorry dat ik je laat antwoord, ik kijk er momenteel op terug en heb niet echt tijd gehad voor ...

Ik denk dat ik me in feite slecht heb uitgedrukt, me slecht heb laten verstaan omdat ik in feite te veel op een onbekende blijf, althans dat denk ik, tenzij ik iets gemist heb. Ik zal proberen duidelijker te zijn.

Ik heb een schroef waarin ik een gat maak om hem in tractie te verzwakken. Deze diameter van de boring is onbekend.

Een soort "smeltbare" schroef.

Deze schroef zal nog steeds in M10 zitten dus een resistent gedeelte van 58mm².

Ik weet natuurlijk mijn waarde van het laatste deel van de schroef met boren dat ik moet bereiken, bijvoorbeeld 48 mm² (de 2 ronde segmenten)

Tot nu toe werkte ik door elke boordiameter te proberen (Ø1, 1.2,1.5,2 enz ...) totdat het de gewenste waarde bereikt, of er dichtbij komt (48 mm²).

Dus als het haalbaar is, wil ik graag een tabel maken met alle tests die ik heb gedaan met alle verschillende boren en ik zal de tabel raadplegen), dat wanneer ik mijn uiteindelijke doorsnedewaarde invoer, ik automatisch de boorgrootte van mijn boor krijg...

Bedankt voor je hulp in ieder geval. Vriendelijke groeten.

haaa Ik heb connecties die worden gemaakt ... Ik bekijk je berichten en ik houd je op de hoogte lol

Nou nee, eigenlijk... Ik dacht dat ik eruit kon komen door de alfahoek van de formule uit de lucht op het scherm van Steph Beneo te halen... en dan de hoek gebruik het in de andere formules ... Natuurlijk niet

Ik ben het aan het drogen ...