Graden van vrijheid

Hallo

Est_il mogelijk om de vrijheidsgraden van onderdelen in een assemblage weer te geven?

Bedankt.

1 like

Nee.

Maar we kunnen zien of het onderbelast is (er is (-) voor de onderdeelnaam in de FeatureManager)

en als het te beperkt is (SW signaleert het met rood en een bericht)

5 likes

Ja ;-)

Beperkingen van de grenzen

Grensbeperkingen zorgen ervoor dat componenten kunnen bewegen binnen de grenzen van een reeks afstands- en hoekbeperkingswaarden. U geeft een vertrekafstand of -hoek op, en een maximum- en minimumwaarde.

Ga als volgt te werk om een grensbeperking toe te voegen:

1.  Klik op Beperking  (werkbalk voor assemblage) of op > beperking invoegen .
  2. Selecteer onder Selectie van beperkingen de entiteiten die u wilt beperken .
  3. In de PropertyManager, onder Geavanceerde beperkingen:
    1. Klik op Afstand   of Hoek . 
    2. Pas de afstand of hoek aan om de startafstand of hoek in te stellen.
    3. Schakel het selectievakje Afmeting omkeren in om de richting waarin een afstands- of hoekbeperking wordt gemeten, om te keren.
    4. Stel de maximumwaarde  en de minimumwaarde  in om de grootte van de limietbeperking te definiëren.
  4. Klikken. 

Er wordt een DistanceLimit  - of LimitAngle-beperking   toegevoegd aan de assembly.

Advies: te vermijden bij zware assemblages

5 likes

Aan de andere kant zien we op Motion de overtolligheden van de vrijheidsgraden

1 like

Het is waar dat het een van de weinige tools is die ik mis in SW, terwijl het wel bestaat in Inventor.

1 like

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden, helaas zou het tonen van de vrijheidsgraden niet mogelijk moeten zijn. Stefbeno is inderdaad mogelijk onder Inventor en het is erg praktisch, jammer dat het niet onder SW is.

Alan. ERP kan je detailleren (afbeeldingen, ...) wat betreft de ontslagen in het kader van de motie?

Fijne dag

@ Leblanc je hebt ook nog een andere mogelijkheid als je dat wilt

is het verdubbelen van het deel dat in de rui is via een bijna doorschijnend of bedraad deel

om het aan het ene uiteinde van uw zij te plaatsen (max. zijkant )

En je belangrijkste stuk in Mini Side

Je hebt je 2 zijden min max

@+ ;-)

1 like

Bedankt gt22, in feite ben ik op zoek naar iets zoals hieronder dat de vrijheidsgraden aangeeft die nog in een assemblage zijn, ik weet dat het mogelijk is op Inventor of NX of Catia Ik weet het niet, maar het is waarschijnlijk Inventor volgens stefbeno. En het is heel praktisch om een presentatie met afbeeldingen te maken. 

1 like