Dell XPS 15 voor Solidworks?

Hoi allemaal

Ik werk al vele jaren aan een Dell precision M2800-werkstation en een 2015-versie van SW.

Ik wil van werkplek veranderen en ik twijfelde tussen 2 DELL-producten:

- Nieuwe XPS 15 (W10 pro 64bits / i7-10750 / 32 GB RAM / Nvidia GEFORCE GTX1650 Ti-kaart / UHD-scherm)

- Precision 5540 (W10 pro 64bits / i7-9850H / 32GB RAM / Nvidia quadro T2000-kaart / UHD-scherm)

Ik weet dat de precisie is ontworpen om SW te draaien, maar hij is binnen 1 maand beschikbaar en kost 1000 € meer dan de XPS

Mijn vragen zijn dan ook de volgende : heeft u feedback over de XPS15 en in het bijzonder de grafische kaart? Geen display bugs met UHD?Ik denk dat ik moet SW15 updaten  naar nieuwer, toch?

Alvast bedankt voor je advies/feedback!

Hallo

Ik ben geen computerwetenschapper, maar mijn pc is krachtiger dan de jouwe en hij loopt achter, het is een I9.

Hoe belangrijker de grafische kaart is, hoe hoger het getal, hoe beter. De mijne P5000 Nvidia quadro en het is beperkt.

Welnu, we openen assemblages van meer dan 10000 componenten.

Maar goed, het hangt allemaal af van wat je wilt doen. Ik ben een standaardversie van SolidWorks (2020), niet de professionele , wat ook best goed is.

Het beste is om contact op te nemen met SolidWorks of op deze link te klikken https://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

En ja je moet de versie veranderen want de 2015 heeft sindsdien goed gewerkt, en zal verouderd raken, dat wil zeggen geen onderhoud meer, hij stopt bij 2017, kijk op de link hierboven.

Succes.

@+.

AR

1 like

Goedenavond

Aan welke grootte  assemblages werk je?

Aan mijn kant  hebben we twee soorten  draagbare configuraties

Precisie 5750 nVidia , Quadro RTX 3000 4 GB , 16 GB RAM

Loopt goed voor assemblages van 500 stuks

Precisie 7750, Quadro RTX 4000 6 GB, 32 GB RAM

Deze configuratie is voor grotere assemblages.

Persoonlijk een beetje beperkt de XPS 15 config. Het hangt tenslotte allemaal af van uw gebruik.

U zult moeten overschakelen naar een recentere  versie van solidworks om optimaal te profiteren van uw nieuwe configuratie.

Vriendelijke groeten.

1 like

Het probleem is de grafische kaart: de GTX is een gamecard die niet weet hoe hij de instructies van CAD-software (open GL) moet interpreteren. Je gaat dus (duur) betalen voor een grafische kaart die niet door het systeem wordt gebruikt.

Qua prijs weet ik niet welke opties je hebt, maar ik heb meer dan 300€ verschil.
Trouwens, je hebt het over de Precision 5540 maar er is een nieuwe versie, de 5550.
Qua prijs, met dezelfde opties (i7, 16 GB RAM, 500 GB SSD), krijgen we op de website van Dell:
- Precisie 5540: 1960€;
- XPS 15: 2200€ (maar geen geschikte grafische kaart dus groot risico op grote teleurstelling);
- Precisie 5550: € 2400 (Quadro T1000) / € 2500 (Quadro T2000).

Persoonlijk, als je gewend bent om je apparatuur lang mee te laten gaan en je hebt het budget, zou ik de vraag niet te veel stellen.

Voor de versiewijziging is het iets complexer.
- Ik neem aan dat jullie geen onderhoudscontract hebben? U zult dus het equivalent van de prijs van een licentie moeten betalen. Er moet samen met uw verkoper worden nagedacht over de verschillende mogelijke opties.
- SW15 is zeker compatibel met W10, maar het is de eerste versie (en nog steeds alleen van SP5) die dit doet, dus duidelijk niet geoptimaliseerd.
- Zoals @A.R al zei, SW wordt niet langer onderhouden, maar omdat het niet onder contract stond, stoorde het je niet meer dan dat. De vraag is: heb je vervelende/blokkerende bugs gehad?

2 likes

Dank u allen voor uw advies / aanbevelingen.

Mijn gebruik van SW is niet hebzuchtig, aangezien het voornamelijk kleine assemblages zijn (<100 stuks).

Toch ga ik niet voor de XPS, en geef ik de voorkeur aan een precisie met een quadro.

En voor SW ga ik er naar kijken!

Bedankt