SolidWorks Composer gebruikersrecensies aanvragen

Hallo

Omdat ik betrokken ben bij de marketing van mijn bedrijf, maar niet direct gebruik maak van SolidWorks, overweeg ik al geruime tijd om te investeren in de Solidworks Composer software (ex 3DVIA Composer).

Gezien de investering die het vertegenwoordigt, wil ik er echter zeker van zijn dat het aan mijn behoeften voldoet.

Hiervoor zou ik heel graag wat feedback willen hebben van vaste gebruikers van deze software (SolidWorks-gebruikers of niet parallel).

Een van de dingen die me vooral zorgen baart, is dat het begrip mechanische belasting blijkbaar helemaal niet bestaat in de SolidWorks-componist.

Dat wil zeggen dat als ik een verklarende video wil maken van een mechanische kinematica (en niet een simpele geëxplodeerde zoals in de meeste demo's wordt getoond), ik het "met de hand" zal moeten doen door opeenvolgende vertalingen en rotaties die mij meer dan willekeurig lijken, of om ouder/kind-draaipunten te gebruiken die allesbehalve ergonomisch zijn...

Ik heb gezien dat dit onderwerp wordt besproken op andere forums zoals hieronder, maar zonder grote oplossingen.

Is dit inmiddels opgelost of verbeterd?

Bij voorbaat dank aan iedereen voor uw antwoorden en meningen!

-----------------------------------------------------------------

Citaat van Rafael.allouche

Geen import van Solidworks beperkingen in 3D-Via ondanks het gebruik van de export plug-in (die in principe voor wat wordt gebruikt?). Punt bevestigd door een verkoper. Cool om de metadata van de bestanden te importeren, maar geen beperkingen... Verrassend.
De oplossing is om een aandrijflijn met de hand opnieuw op te bouwen "selecteer de ouder/kind .... Plaats het draaipunt... " zo anti-ergonomisch mogelijk en LANG op vrij kleine assemblages, dus laten we het niet over de grote hebben... Het bestaan van de software zelf is absurd zonder deze functie, lijkt me."

Toen ik bij mijn laatste bedrijf aankwam, hadden ze net SolidWorks Composer besteld en overwogen ze het te gebruiken voor trajectsimulaties, maar dan meer marketing/verkoopgericht...

Ik heb gekeken, een 3-daagse training gevolgd en je moet de feiten onder ogen zien. Voor stap-voor-stap simulatie, zoals het verplaatsen van een doos op een lopende band, is het gedaan, zelfs heel goed. Als het daarentegen is om een 6-assige robot met gecombineerde bewegingen te laten zien, vergeet het maar!

Het grote belang van Composer ligt in de illustraties, de weergave van een hoge kwaliteit met behoud van een link met SW: in het geval van het updaten van het 3D-model hoef je niet alles opnieuw te doen. Het is ook erg goed voor het maken van animaties van bewerkingsprocedures.

Dus als het gaat om het maken van vrij complexe animaties, is het misschien beter om een SolidWorks-licentie te gebruiken om mee te werken dan op de Motion Manager-module. Ik weet niet zeker of het verschil in de prijs van de licenties enorm is.

Wat voor soort animatie ben je van plan te doen?

2 likes

Ik gebruik geen SolidWorks Composer

maar op de deelsite van Lynkoa............................. (en niet  fofo ;-) Clementine)

Op de pagina Zoeken: Solidworks Composer vindt u tutorials en discussiethreads

http://www.lynkoa.com/search/solidworks%20composer

Van wat ik kon begrijpen, is het het ideale hulpmiddel voor communicatie.

@+ ;-)

Hallo

Van mijn kant ben ik een zware gebruiker van 3DVIA Composer.

Het is een software die geen geketende kinematica doet. Om dit te doen, moet je eenvoudige tussenfilmpjes maken die je handmatig animeert.

Een voordeel van het gebruik van 3DVIA/Solidworks composer is de mogelijkheid om digitale mockups te verkleinen. Zeer grote sets zijn echter al snel ongeschikt om te gebruiken, vooral als ze getextureerd zijn en u een niet-aangepaste computer gebruikt.

Anders is het een goede applicatie voor communicatie, onderhoudsdocumenten, het maken van illustraties en animaties, IPC...

1 like