Reductie van versnellingen

Hallo in het kader van mijn project van teminale om een versnellingssysteem te modelleren dat 5 tpm transformeert in 2000 tpm. Ik kom momenteel een probleem tegen omdat ik dat heb gedaan, om dit systeem te modelleren heb ik groot vermenigvuldigd op klein, klein op groot enzovoort. Maar ik weet het helemaal niet zeker. Ik voeg de foto van mijn versnellingssysteem toe als je me advies of iets anders wilt geven. Alvast bedankt voor je antwoorden!

engrenage.png

Hallo

Je moet je het versnellingssysteem voorstellen als dat van een fiets.

r= aandrijfwiel / aangedreven wiel.

Als de pedaalplaat groter is dan het wielplateau --> wordt de snelheid verhoogd en neemt het koppel af omdat er meer kracht nodig is om te trappen

Omgekeerd is het kettingblad kleiner bij de pedalen en groter bij het wiel --> de snelheid neemt af en het koppel neemt toe omdat er minder kracht nodig is om te trappen

V= 2000 x (50/100) x (20/100) x (30/80) = 75 omw/min

Herinnering:  V = B x R         N = (30 x B) / Pi           P = C x B 

Edit: dsl niet wakker!

Hallo?

Gedwongen om door een trein van engenage te gaan?

Kunnen we door een epicyclische trein gaan? Voor zo'n reductieverhouding zou het nuttig kunnen zijn.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Train_%C3%A9picyclo%C3%AFdal

Fred

4 likes

Van 2000 tpm naar 5 tpm gaan is een grote vermindering.

Je basisidee is klassiek, behalve dat je je waarden (verhouding = leider/geleid) moet herzien.

Kijk ook naar epicyclische treinen.

2 likes

Vooral omdat het 5 is aan het begin en 2000 aan het einde, zal er een paar nodig zijn om dit allemaal te beginnen!!

1 like

Oké, dus dat betekent dat mijn berekeningen helemaal niet goed zijn! Ik moet gewoon beginnen met 5 om 2000 te hebben en het begin van mijn systeem en het tandwiel van 80, dus het geeft me V = 5 x (80/30) x (30/100) x (100/20) x (20/100) x (50/100) = 2,6 x 0,3 x 5 x 0,2 x 2 = 7,8 tpm, zijn we het daarmee eens? Het vermenigvuldigt helemaal niets!

Ik heb ook nagedacht over de epicyclische tandwieltrein, maar ik weet er niet al te veel van, dus ik gaf de voorkeur aan het componeren met een eenvoudige tandwieltrein. Daarna, als je me iets wilt voorstellen, kunnen we het samen zien, maar ik heb een grote emmotatie.

Op de foto zie ik maar 3 stadia van reductie (80/30 - 100/20 - 100/50) kun je me vertellen waar de andere 2 zijn die je ziet?

1 like

Misschien is een wormwielreductor geschikter... maar duur...  

R = Nbr van schroefdraad voor de schroef / Nbr van tanden voor het rondsel

Als het een elektromotor is, pk gebruik dan geen variator?

2 likes

Hallo

Als uw invoertandwiel bij 5 tpm het tandwiel met 80 tanden is, dan:

Voutput = 5 x (80/30) x (100/20) x (100/50) = 133,33 RPM voor tandwiel met 50 tanden.

Je tandwiel met 30 tanden en het eerste tandwiel met 100 tanden draaien met dezelfde snelheid.

Je tandwiel met 20 tanden en het tweede tandwiel met 100 tanden draaien met dezelfde snelheid.

Om een uitgangssnelheid van 2000 tpm te krijgen, kunt u bijvoorbeeld:

Voutput = 5 x (80/20) x (100/20) x (100/20) x (100/25) = 2000 tpm, wat een bodem voor je toevoegt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Absoluut, ik ga terug naar bed, ik heb de uitgangsversnelling genomen in plaats van de instap...; ( ?

Aan de andere kant moet het resistieve koppel in die zin ineens monsterlijk zijn...

Over het algemeen varieert het vermogen niet, dus als het toerental afneemt, neemt het koppel toe (P = C x B)

De beste manier om zo'n groot koppel te leveren is door middel van een eindeloze schroef.

3 likes

Na een last minute aanpassing neemt mijn collega een minder krachtige motor die op 120 tpm draait. De geneugten van het werken in een groep! 

Maar hier heb ik te veel verschillende meningen over het onderwerp, ik weet niet wat ik moet doen, ik ben verloren!

Is het een stappenmotor? Hoe krijg je zo'n klein toerental (120 tpm)? 

Vermogen (PU)? / Snelheid in? / Versnellen? / Speciale omstandigheden (wrijving, traagheid, ...)?

Bij installaties die een aanzienlijke inspanning vergen, is het raadzaam om een mechanische zekering (riem, koppeling, enz.) op gevoelige plaatsen te installeren om schade aan het systeem te voorkomen.

1 like

Als je geïnteresseerd bent, moet ik de reeds meegeleverde fitnessapparaten transformeren, zodat ze elektriciteit kunnen produceren die zal worden gebruikt om te voeden met de straatverlichting van de groothandel in de fitnessruimte. Dankzij de draaihoek van mijn machine en het aantal herhalingen dat ik voor mijn eerste machine 5 toeren per minuut vond. Sinds mijn collega de motor heeft veranderd, moet ik hem aanpassen via een versnellingssysteem met een vermenigvuldiging cf van iets meer dan 24. De nieuwe motor maakt 20 W, dus een koppel van 0,1 als ik me niet vergis. Ik dacht dat ik 2% verlies per versnelling zou nemen omdat het berekenen van de verliezen me erg ingewikkeld leek en het me niet eens stoorde.

1 like

De jouwe als je het gezicht van de agre en mijn berekeningen wilt zien.

k.png

.

2.png

Hallo

Voor welk type verlichting is het? En voor welke spanning (volt)?

Uw project is leuk, maar ik betwijfel ten zeerste of het winstgevend zal zijn.

Ik denk dat je sneller een dynamo of dynamo zou kunnen gebruiken om accu's op te laden die door een regelsysteem worden beheerd. In het bijzonder zal de snelheid niet constant zijn. Bovendien zou u dit soort installatie kunnen integreren met andere fitnessapparaten. Ik denk dat als de machine de hele dag en een deel van de avond draait, de oplaadtijd voldoende kan zijn om een verlichtingsgebied van stroom te voorzien. Het zou nog interessanter zijn om een 12vdc voedingsnetwerk te gebruiken voor verlichting.

Als het 230v moet hebben, is het voldoende om een 12vdc / 230vac-transformator te gebruiken, maar er zullen aanzienlijke verliezen zijn.

Ik begrijp het concept van je machine niet echt, fysieke inspanning creëert een oscillerende beweging? Als dit het geval is, zouden twee relais moeten worden geïntegreerd om een elektromagnetische vergrendeling te maken die wordt aangedreven door de schommelbeweging, om een polariteitsomkering voor een batterij te maken.

2 likes