Hoi allemaal
Weet iemand of je een sectie moet aanwijzen op basis van ISO, je moet annoteren:
BEKER A-A
Of:
A-A
Het lijkt mij dat de laatste correct is
Wat denk je?
Hoi allemaal
Weet iemand of je een sectie moet aanwijzen op basis van ISO, je moet annoteren:
BEKER A-A
Of:
A-A
Het lijkt mij dat de laatste correct is
Wat denk je?
Hallo
Ik heb mijn secties altijd op deze manier geannoteerd: A-A.
Ik heb net gekeken op de industriële ontwerpgids en er is niets gespecificeerd over de annotaties.
De secties die in de gids aanwezig zijn, zijn echter opnieuw in: A-A, B-B, enz.
Fijne dag
Hallo
De annotatie "A-A" is degene die overeenkomt met ISO-normen, omdat het schrijven van "A-A cut" wordt gezien als een pleonasme.
Fijne dag.
Hallo
op de NF E 04-520-norm heeft het de classificatie A-A.
Fijne dag
Hoi allemaal
van mijn kant geef ik er de voorkeur aan om "CUT A-A" te schrijven om het verschil te kunnen zien tussen de snede en de doorsnede, zelfs als de tekening voor zich spreekt...
Daarnaast voeg ik de schaal van mijn weergave toe in de titel; De informatie op de schaal is dus kleiner dan de titel en niet andersom (zie bijlage)... het is gewoon voor het oog;)
A+
Hallo.
Ik volg liever het advies van Mathieu.
Ik maak al mijn sneden die A-A aangeven, het is inderdaad de norm.
Hallo
IK HEB DE BEKER ALTIJD GEZIEN OF BENOEMD IN DE VORM A-A, B-B...
de paar keer dat ik zag gemarkeerd "A-A cut" is toen er op de tekening ook een sectie was, om de 2 te onderscheiden.
Fijne dag.
Ik zou er voorstander van zijn om ze A-A aan te duiden (zoals matthieu.koch), wetende dat de precisie van sectie of sectie niets toevoegt aan het lezen van de plannen (we kunnen zien of het een sectie of een sectie is).
Vriendelijke groeten
Bastien